Jump to content
  • 0

record kopiëren met koppelingen

Y&T

Question

Ik heb een database met recepten, waarin koppelingen tussen recepten en ingrediënten. Ik doe dit met een koppeltabel waarin recept-id en ingredient-id. Iedere combinatie van recept+ingredient heeft in die koppeltabel ook weer een unieke id.

In layout heb ik bij een recept-record in een portal de ingrediënten staan. Hoe kan ik een recept simpel kopiëren inclusief alle koppelingen met de ingrediënten? Moet ik dan een script schrijven of is er een simpelere ,manier?

Bij voorbaat dank voor reactie hierop!

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Is het wellicht onhandig van mij om een koppeltabel te gebruiken?

Ik gebruik die omdat er in 1 recept meerdere ingrediënten zitten en omdat 1 ingrediënt in meerdere recepten kan zitten (en dan wel in verschillende hoeveelheden). Ik heb even een simpel bestand (probeersel.fp7) gemaakt met 2 belachelijke "recepten", om aan te tonen hoe ik werk met de koppeltabel. Als ik 1 van de recepten kopieer, krijg ik de ingrediënten uit de koppeltabel niet mee.

@Bruna VDK: het voorbeeld uit een eerdere forumdiscussie kon ik helaas niet openen (het bestand van JeanWM) omdat er blijkbaar Pro 11 voor nodig was i.p.v. Pro 10.

probeersel.fp7