mnsystems Posted February 23, 2013 Posted February 23, 2013 Beste colegas filemaker programeurs. ik zit met het volgende probleempje ik wil graag een script maken die mij een vergelijking moet maken en op basis daarvan een script activeerd het zit zo een veld is aanmaak datum tweede veld is aanmaak datum plus 14 dgn nu wil ik een status verranderen in dit geval als de datum tweede veld is verstreken dan moet status zijn blauw " blauw" is een script met de naam blauw die dan moet lopen ,,,, ik snap even niet hoe ik dat nu moet doen is er iemand die me kan helpen thx groet michel Quote
0 fmwebshop Posted February 23, 2013 Posted February 23, 2013 Ik hoop dat ik je goed begrepen heb..... Het is heel simpel: de scriptstap if aanmaakdatum script blauw uitvoeren XXXX end if Quote
0 pjotter Posted March 10, 2013 Posted March 10, 2013 Aanvulling: Je kunt volstaan met 1 datum veld , het tweede is overbodig. Je script word dan iets anders: if get(huidigedatum)+14 enz Het blauw maken van het veld kan met voorwaardelijke opmaak: Get ( HuidigeDatum )=Filmsoverzicht::datum 1+14 en dan veld blauw maken. Quote
Question
mnsystems
Beste colegas filemaker programeurs.
ik zit met het volgende probleempje
ik wil graag een script maken die mij een vergelijking moet maken en op basis daarvan een script activeerd
het zit zo
een veld is aanmaak datum
tweede veld is aanmaak datum plus 14 dgn
nu wil ik een status verranderen in dit geval als de datum tweede veld is verstreken dan moet status zijn blauw
" blauw" is een script met de naam blauw die dan moet lopen ,,,,
ik snap even niet hoe ik dat nu moet doen
is er iemand die me kan helpen thx
groet michel
3 answers to this question
Recommended Posts