Ga naar inhoud
  • 0

Get ( TemporaryPath ) en Citrix


rmw

Vraag

Het volgende probleem treed op in een Citrix/Windows omgeving.

Zoals misschien bekend, draait Citrix op 1 machine en kan het een aantal clients ondersteunen.

Directe toegang tot de C:-schijf heb je niet op zo'n computer.

Nou is dat allemaal prima en dat draait ook als een zonnetje, maar.....

 

Get ( TemporaryPath ) geeft me een pad terug dat naar de C:-schijf van de Citrix computer zelf wijst (iets in /AppData/Local/)

Want daarop is het programma uiteindelijk ook geïnstalleerd.

En daar heb ik als gebruiker geen schrijfrechten.

 

In een bestaande oplossing is veel gebruik gemaakt van Get ( TemporaryPath ), omdat er veel bestanden worden aangemaakt en gemaild die verder niet hoeven worden bewaard.

Deze oplossing werkt nu dus niet meer in de Citrix omgeving.

Tenzij ik alle verwijzingen naar Get ( TemporaryPath ) ga ombouwen naar iets anders (en daarmee ook weer zelf verantwoordelijk wordt voor het bestaan van de map en het opruimen van de bestanden).

Als ik dat maar enigszins kan voorkomen zou me dat zeer aangenaam zijn.

 

Is er onder de hackers op dit forum iemand die mij kan vertellen of er ergens in het register van FM iets valt aan te passen zodat Get ( TemporaryPath ) iets teruggeeft waar ik wel mag schrijven in een Citrix omgeving?

 

rmw

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan je controleren of dit iets te maken heeft met het Windows/DOS SET commando?

 

Daar zitten TEMP en TMP variabelen in die mogelijk door Filemaker worden gebruikt.

Deze variabelen zijn vrij instelbaar en zitten ook vaak in de aanmeldingsscripts voor Citrix of welk netwerkprotocol dan ook.

 

Maar ik gebruik Filemaker temporarypath zelf niet, weinig ervaring mee.

 

Als je in een DOS box het commando SET afroept, zie je al deze systeemvariabelen voorbij schieten.

 

 

Ik kan mij voorstellen dat Citrix hier toch problemen mee krijgt.

Er zijn meerdere gebruikers die dezelfde map in gebruik nemen, wat op lokale werkstations vrijwel altijd 1 map per gebruiker zal zijn.

Wat nou als je een Excel file wilt openen, maar die vanwege een andere gebruiker over hetzelfde, reeds openstaande, bestand wilt schrijven?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...