Jump to content

sepa bestand genereren

Recommended Posts

Posted

Hallo,

weet iemand hoe ik een sepa bestand (IBAN) kan genereren vanuit filemaker.

Volgens mij moet het kunnen, want sepa is een xml bestand.

Bedankt voor het meedenken.

Richie

Posted

Hi Felix,

klinkt heel logisch, alleen snap ik er helemaal niets van.

Nu exporteer ik naam en banknummer van de ontvanger, en naam, banknummer,woonplaats, bedrag, omschrijving in een excel bestand.

Een programmaatje maakt er dan een clieop3 van.

Nu gaat alles veranderen en is een sepa bestand nodig om naar de bank te sturen. Die is in xml, en dus dacht ik, misschien kan ik met de gegevens die ik heb (alleen banknummer is IBAN geworden) direct een sepa bestand maken.

Misschien bestaat zoiets al en heeft iemand dat al gemaakt.

• 2 months later...
Posted
Hi Felix,

klinkt heel logisch, alleen snap ik er helemaal niets van.

Nu exporteer ik naam en banknummer van de ontvanger, en naam, banknummer,woonplaats, bedrag, omschrijving in een excel bestand.

Een programmaatje maakt er dan een clieop3 van.

Nu gaat alles veranderen en is een sepa bestand nodig om naar de bank te sturen. Die is in xml, en dus dacht ik, misschien kan ik met de gegevens die ik heb (alleen banknummer is IBAN geworden) direct een sepa bestand maken.

Misschien bestaat zoiets al en heeft iemand dat al gemaakt.

Hallo Richie. Wij hebben een kant-en-klare oplossing geprogrammeerd waarbij middels Microsoft Excel op eenvoudige wijze een SEPA incassobestand aangemaakt kan worden. Een demo-versie van de oplossing is gratis te downloaden op http://www.sepabestand.nl. Dit is denk ik het soort programma wat je bedoelt.