Toetie Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Dag Allemaal, Ik ben bezig om een reeks data uit een subtabel uit te voeren naar een excel. Mijn code is als volgt : If [ $sp="Excel_dagrapport" ] Variabele instellen [ $filename; Waarde:"rapport_overzicht_"&DSH::gBegindatum&" tot "&DSH::gEinddatum ] Variabele instellen [ $path; Waarde:Get ( Documentpad ) ] Variabele instellen [ $Variabele; Waarde:Let ( prefix = Case ( Abs ( Get ( SysteemPlatform )) = 1; "filemac:"; "filewin:" ); prefix & $path & $filename )] Records opslaan als Excel [ Bestandsnaam: “$Variabele”; Automatisch openen; Records in selectie ] End If Maar bij drukken op de knop krijg ik de foutmelding : "Records opslaan als excel is geannuleerd" Ik zie de fout niet in mijn code. Ook bij gegevensinzage zijn alle variabelen in orde lijkt het me. Wie kan me verder helpen? Thanks Steven Quote Link to comment
0 Felix Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 (edited) . Edited October 3, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 Toetie Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Dag Felix, Met dank voor de reactie. Ik ben een beetje aan het spelen geweest met het inschakelen en uitschakelen van lijnen in het script. Geen verandering tot ik inderdaad de data van de variabele heb gehaald. Het probleem ligt hem dus in de data die in de variabele staan. Deze komen uit een gewone kalenderkeuze menu maar er staan inderdaad schuine strepen tussen " / " dus 30/5/13. Daar zal hij inderdaad op haperen. Vraag is hoe kunnen we dit oplossen? Met dank om mee te denken. Groeten Steven Quote Link to comment
0 yamas Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Even los uit de pols, De schuine slashes vervangen. Year ( DSH::gBegindatum ) & "_" & Month ( DSH::gBegindatum ) & "_" & Day ( DSH::gBegindatum ). Vanwege de alfabetische sortering ben ik gewend om het jaartal vooraan te plaatsen. Quote Link to comment
0 Felix Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 (edited) . Edited October 3, 2015 by Guest Quote Link to comment
0 Toetie Posted May 31, 2013 Author Share Posted May 31, 2013 Dag Yamas, Wat is dat polske van u waard? Dat was inderdaad de correcte oplossing. De schuine streepjes zorgden dus voor de bug. Dit is het script nu geworden. Voor diegenen die er wat mee kunnen. If [ $sp="Excel_dagrapport" ] Variabele instellen [ $filename; Waarde:"overzicht_"&dsh_VERSTREKKER 2::Naam&"_"&DSH::gLandcode&"_"&Year ( DSH::gBegindatum ) & "_" & Month ( DSH::gBegindatum ) & "_" & Day ( DSH::gBegindatum )&" tot "&Year ( DSH:: gEinddatum ) & "_" & Month ( DSH::gEinddatum ) & "_" & Day ( DSH::gEinddatum ) ] Variabele instellen [ $path; Waarde:Get ( Documentpad ) ] Variabele instellen [ $Variabele; Waarde:Let ( prefix = Case ( Abs ( Get ( SysteemPlatform )) = 1; "filemac:"; "filewin:" ); prefix & $path & $filename )] Records opslaan als Excel [ Bestandsnaam: “$Variabele”; Automatisch openen; Records in selectie ] End If Hartelijk bedankt !! Steven Quote Link to comment
Question
Toetie
Dag Allemaal,
Ik ben bezig om een reeks data uit een subtabel uit te voeren naar een excel.
Mijn code is als volgt :
If [ $sp="Excel_dagrapport" ]
Variabele instellen [ $filename; Waarde:"rapport_overzicht_"&DSH::gBegindatum&" tot "&DSH::gEinddatum ]
Variabele instellen [ $path; Waarde:Get ( Documentpad ) ]
Variabele instellen [ $Variabele; Waarde:Let (
prefix = Case ( Abs ( Get ( SysteemPlatform )) = 1; "filemac:"; "filewin:" ); prefix & $path & $filename
)]
Records opslaan als Excel [ Bestandsnaam: “$Variabele”; Automatisch openen; Records in selectie ] End If
Maar bij drukken op de knop krijg ik de foutmelding :
"Records opslaan als excel is geannuleerd"
Ik zie de fout niet in mijn code.
Ook bij gegevensinzage zijn alle variabelen in orde lijkt het me.
Wie kan me verder helpen?
Thanks
Steven
5 answers to this question
Recommended Posts