Ga naar inhoud
  • 0

Opmaak/weergave tijd.


jhvdberg

Vraag

Beste FM goeroe's,

 

 

In bijgevoegd voorbeeld bestandje heb ik 3 velden.

1e is naam

2e is begin tijd

3e is eind tijd

 

Wanneer ik een naam selecteer uit de keuzelijst worden bij begin en eindtijd automatisch tijden ingevoerd.

Wanneer ik deze ingevoerde tijd wil bewerken krijg ik ook de seconden te zien.

 

Wanneer ik de tijden niet automatisch laat invullen maar de tijden invul d.m.v. de keuzelijst en ik ze daarna wil veranderen (andere keuze) krijg ik de seconden niet te zien.

Omdat de DB wordt gebruikt voor een tijdsregistratie van een (grotere) groep personen, zou het wenselijk zijn om de automatische invoer in stand te houden, maar dan zonder dat de seconden zichtbaar zijn.

 

Is er een mogelijkheid/trucje voor om bij de automatisch ingevoerde tijd de seconden (tijdens het bewerken) weg te laten.

 

De (normale) weergave van de tijden is wel goed, dus uu:mm. Dat zou ik dus ook graag zien bij het bewerken van de tijdsvelden.

 

 

Alvast dank,

 

 

 

Remco van den Berg

Uren - Voorbeeld.fmp12

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Felix,

 

 

Dank voor je antwoord.

Had zelf ook al "dubbele" velden aangemaakt, maar had gehoopt dat er "makkelijkere" manier was en het met één veld per tijd af had gekund.

Dat maakt het geheel toch wat overzichtelijker.

 

Dan ga ik toch maar door met 2 velden per tijd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...