Ga naar inhoud
  • 0

probleem met zoekopdracht


Judith27

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een probleempje met het volgende:

 

Ik heb 2 tabellen; in tabel 1 een veld 'gereedschappen en materialen' (een tekstveld met herhaling), in tabel 2 zijn de waarden uit dit veld opgenomen als records. Dus alle gereedschappen en materialen uit alle records uit het betreffende veld in tabel 1 zijn aparte records in tabel 2. Daarnaast zijn in tabel 2 ook nog materialen en gereedschappen opgenomen die niet in tabel 1 voorkomen.

 

Nu wil ik in tabel 1 een zoekopdracht uitvoeren en vervolgens in tabel 2 een lijst laten weergeven van records die overeenkomen met de waarden uit het veld 'gereedschappen en materialen' uit tabel 1. Ik krijg het wel voor elkaar om in tabel 2 een lijst te krijgen van alle materialen en gereedschappen uit alle records uit tabel 1, dus een lijst waarbij de materialen en gereedschappen die niet in tabel 1 zijn opgenomen niet voorkomen, maar het lukt me niet om een lijst te krijgen van materialen en gereedschappen op basis van de zoekopdracht in tabel 1, dus alleen die waarden die voorkomen bij de records uit de zoekopdracht.

 

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel...ik ben redelijk ervaren in de basics van filemaker, maar met de meer gecompliceerde zaken loop ik nog steeds vast....

 

Alvast erg bedankt!

 

Judith

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...