Ga naar inhoud
  • 0

Word gebruiken


Arno

Vraag

Ik wil graag vanuit mijn DB rechtstreeks naar MS-Word kunnen, een brief maken en die brief opslaan in een containerveld. Daarna wil ik graag diezelfde brief kunnen bewerken en de nieuwe versie weer in datzelfde containerveld opslaan. Is er toevallig iemand die een dergelijk script heeft??

 

groeten

 

Arno

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is niet echt wat ik bedoel. Ik bedoel dat ik een knop wil maken waarmee Word geopend wordt. Ik maak dan een brief en die brief wil ik opgeslagen hebben in het containerveld. Pas daarna kan ik met export fields de brief weer openen en bewerken al ik het me nog niet duidelijk hoe ik de bijgewerkte versie dan weer in het containerveld krijg.

 

groeten

 

Arno

Link naar reactie
  • 0

Ja ok, das eigenlijk logisch dat je vanuit Word FM niet aan kunt sturen. Wat ik me dan vervolgens afvraag is hoe het normaliter gaat. Er wordt een brief gemaakt in Word. Die brief wordt opgeslagen in een bestand. Daarna wordt FM opgestart en wordt de brief vanuit het bestand in een containerveld opgeslagen. Op dat moment zijn er twee versies van die brief te weten de originele in het oorspronkelijke bestand en de kopie in het FM containerveld (en dus op de achtergrond ook ergens in een bestand toch??)

Om dat de brief te wijzigen moet ik hem eerst exporteren naar een bestand, dan opent de brief en kan ik hem wijzigen waarna de gewijzigde brief opnieuw in het containerveld moet worden gesleept.

Is dat niet heel erg omslachtig allemaal of denk ik verkeerd??

 

gr

 

Arno

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik de volgende methode.

 

Als een document wordt geëxporteerd, geef ik bij het record aan dat het document buiten FM is geplaatst: een soort vlag dat het document in gebruik is.

Anderen kunnen dan niet nogmaals een export maken zonder dat ze een melding krijgen dat het een 'alleen lezen' versie zal zijn, die niet in de database terug kan.

Wat er buiten FM gebeurd is onbekend, maar de database weet dat er een export heeft plaats gevonden.

Je kan het document wel of niet bewerken en opslaan, maar pas als je in FM aangeeft dat je het document weer wilt opnemen in de database (de vlag 'in gebruik' wordt uitgezet) krijg je binnen FM weer grip op de zaak.

Ik vraag in zo'n geval of het document opnieuw in de database moet worden opgenomen. Als dat het geval is mag de gebruiker het gewijzigde document aanwijzen.

Is dat niet het geval dan zet ik gewoon de vlag om en is het document weer 'in de database'.

Bij de indicatie dat het document geëxporteerd is, sla ik ook de naam van degene op die de export heeft gedaan. Alleen die persoon kan een gewijzigde versie terugzetten in de database.

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...