Ga naar inhoud
  • 0

Runtime gegevens


G.B.BREUKEL

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn twee benaderingen:

 

1. Exporteren vanuit de oorspronkelijke database, en de gegevens daarna importeren in de nieuwe. Misschien is het hiervoor nodig om het bestand in FileMaker te openen (dus niet als runtime). Wanneer het administrator account verwijderd is, is het te hopen dat de export functies nog gebruikt kunnen worden. Het ligt eraan wat de oorspronkelijke bouwer gedaan heeft.

 

2. Vanuit de nieuwe database een import doen rechtstreeks uit de oude. Ook hiervoor geldt dat dat niet dichtgegooid mag zijn door de oorspronkelijke bouwer.

 

Zoek in de Help bij import/export hoe e.e.a. in zijn werk gaat.

 

Wanneer je aangeeft in welke versie het is (en welke taal), dan kan ik je rechtstreekse links geven naar de help=pagina's.

Link naar reactie
  • 0

Hai

 

Bedankt voor het antwoord.

Nu ik ben zelf de bouwer van de database en het gaat om een programma die ik nog aan het maken ben en dan aan me klant als runtime aanbieden.

Maar als hij na een poosje veranderingen in het programma wil hebben dan moet ik de (klantgegeven) over kunnen zetten.

 

Het gaat om Filemaker 12 waar ik nu in werk en gewoon in Nederlands.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Gerard, bouw een export-routine in, waar je met admin-rechten bij kan. Wanneer je wilt dat de klant zelf de data-update doet, maak dan een script dat alle tabellen exporteert als fmp12 bestanden. Je krijgt dan evenveel bestanden als dat er tabellen zijn. Met een ander script laat je hem weer importeren uit deze bestanden. Geef er wel de juiste instructies bij, zoals: eerst backup maken e.d.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...