Ga naar inhoud
  • 0

Overzicht actieve ingelogde gebruikers


sparkle

Vraag

Ik moet een overzicht krijgen/maken van alle actieve personen die ingelogd zijn en daaraan moeten allerlei handelingen gekoppeld worden (of juist niet). Bijvoorbeeld als die persoon NIET is ingelogd dan moet er ook voor hem geen record worden aangemaakt. 2 vragen dus: 1) hoe krijg ik een overzicht van alle actieve personen die ingelogd zijn (het zijn er maximaal 40)? en 2) is er een commando('s) waarmee ik allerlei activiteiten (record kopiëren) voor deze NIET ingelogde ook niet kan laten doorgaan.

 

 

alvast dank

 

Maurice

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is bij mijn weten geen manier om rechtstreeks op te vragen wie er allemaal is ingelogd. Er is een functie: get ( UserCount) die je vertelt hoeveel gebruikers er op dit moment in je db zitten, maar dat is het. Ik zou de oplossing zoeken in een scripted 'check in' - 'check out' systeem bij starten en sluiten van de sessie van een gebruiker. Als je dat bijhoudt in een tabel, dan ben je er. Om te weten wie er niet is ingelogd, kan je dan je found set van ingelogde gebruikers vergelijken met de tabel waarin alle potentiële gebruikers zitten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...