lassie1952 Posted January 14, 2014 Posted January 14, 2014 Na dagen werken kan ik plotseling mijn bestand niet meer openen Omdat Filemaker 12 een login met wachtwoord vraagt Volgens mij heb ik dit niet ingesteld Ik heb al gezien dat dit probleem niet nieuw is Kan ik mijn gegevens nog redden of moet geheel opnieuw beginnen Help, lassie 1952 Quote
0 pjotter Posted January 14, 2014 Posted January 14, 2014 Beste Lassie 1952 Welkoom op dit forum en leuk dat je een vraag hebt maar je hebt blijkbaar al rondgekeken en gezocht gezien je opmerking dat het vaker voorkomt. Ik denk dat je dan toch ook wel gezien hebt dat je wel iets meer info moet geven? Ik neem aan dat het op filemaker pro gewoon is en geen bestand op een server die je lokaal probeert te openen? succes Quote
0 lassie1952 Posted January 14, 2014 Author Posted January 14, 2014 dank je Pjotter ja het is pro, en het staat gewoon op mijn schijf, in een map in (drive) ik heb het bijgevoegd calculatie HLVB.fmp12.zip Quote
0 rmw Posted January 14, 2014 Posted January 14, 2014 Je kan gewoon inloggen met het standaard account Admin en het wachtwoord leeglaten. Op de een of andere manier heb je bij de bestands opties (het menu onderdeel in het menu bestand) als inlog naam iets anders ingevuld. Daardoor probeert FM met die naam in te loggen, dat lukt niet en dus komt het venster. rmw Quote
0 lassie1952 Posted January 15, 2014 Author Posted January 15, 2014 Top, dit werkt . ik heb wel het wel geprobeerd zo, maar zonder Hoofdletter ;( inderdaad heb ik wat veranderd in voorkeuren, in plaats van systeem heb ik "een ander" ingevuld , maar er staat niks over een wachtwoord in ik heb dit gedaan omdat ik mijn naam wilde hebben in mijn lay-outs zodat je kan zien wie het gemaakt heeft en wie er veranderingen heeft aangebracht , maar ik zal het niet op de juiste manier hebben aangepakt( moet nog een boel leren ) heel erg bedankt, dit bespaart mij een hoop typewerk Quote
0 pjotter Posted January 15, 2014 Posted January 15, 2014 Inloggen met admin of Admin geeft geen problemen bij mij als ik in wil loggen? Beste Lassie een tip over de database , je gebruikt een uniek nummer (getal ) in de tabellen met bv A1 C1 enz enz Bij mijn weten is A geen getal Ik zou eventueel als je die letter er in wil hebben werken met een tweede veld waarin die Letter wordt samengevoegd met het uniek record nummer. Dus samen word de berekening "A" & Klanten Idm Of maak van de unieke nummer een tekst veld (uniek) Op zich lukt het wel maar als je later wilt gaan werken met deze "nummers" zul je er achter komen dat dit problemen kan geven. Je denkt dat het een nummer is terwijl het eigenlijk een tekst veld is geworden door die A. Quote
0 lassie1952 Posted January 15, 2014 Author Posted January 15, 2014 dank je voor de tip Met vriendelijke groet Quote
Question
lassie1952
Na dagen werken kan ik plotseling mijn bestand niet meer openen
Omdat Filemaker 12 een login met wachtwoord vraagt
Volgens mij heb ik dit niet ingesteld
Ik heb al gezien dat dit probleem niet nieuw is
Kan ik mijn gegevens nog redden of moet geheel opnieuw beginnen
Help, lassie 1952
6 answers to this question
Recommended Posts