Ben1906 Posted January 30, 2014 Posted January 30, 2014 Hallo Allemaal, Ik ben een beginnend gebruiken van Filemaker en ik ben nu aan het stoeien met databases, formules en rapporten. Het volgende is het geval. Ik heb een database gemaakt waarin ik het aantal gereden kilometers registreer. Het bevat de volgende velden: Datum Kwartaal jaar Van Naar Aantal kilometers Nu wil afhankelijk van een ingevoerd jaartal het volgende overzicht creëren: Het aantal gereden kilometers per kwartaal in dat jaar; Het aantal gereden kilometers in dat jaar. Iemand die mij op weg wil helpen? Alvast bedankt! Groetjes, Ben Quote
0 Felix Posted January 30, 2014 Posted January 30, 2014 (edited) . Edited October 5, 2015 by Guest Quote
0 Ben1906 Posted January 30, 2014 Author Posted January 30, 2014 Hoi Felix, Bedankt! Geniaal! Ik ga er mee aan de slag! De truc is om de totalen in de kolom KM te krijgen en de datums netjes gegroepeerd te krijgen. Dank je wel! Groetjes, Ben Quote
0 Ben1906 Posted January 30, 2014 Author Posted January 30, 2014 Hoi Felix, Ik heb nog een vraagje. Het is me gelukt om in mijn database te sorteren op jaartal en kwartaal, met daaronder de subtotalen. Wanneer ik hier echter een rapport van wil maken, lukt het me niet om de subtotalen per kwartaal hierin te verwerken. Dus de totalen in de kolom km in jou voorbeeld. Ia daar een truuk voor? of moet ik hiervoor toch een resumé/berekeningsveld van maken? Alvast bedankt! Groetjes, ben Quote
0 Ben1906 Posted January 30, 2014 Author Posted January 30, 2014 Het is me al gelukt! Lay out bewerken en dan instellingen gedeelten! Dank nogmaals Felix!! Groet, Ben Quote
Question
Ben1906
Hallo Allemaal,
Ik ben een beginnend gebruiken van Filemaker en ik ben nu aan het stoeien met databases, formules en rapporten.
Het volgende is het geval. Ik heb een database gemaakt waarin ik het aantal gereden kilometers registreer. Het bevat de volgende velden:
Datum
Kwartaal
jaar
Van
Naar
Aantal kilometers
Nu wil afhankelijk van een ingevoerd jaartal het volgende overzicht creëren:
Het aantal gereden kilometers per kwartaal in dat jaar;
Het aantal gereden kilometers in dat jaar.
Iemand die mij op weg wil helpen?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Ben
4 answers to this question
Recommended Posts