Jump to content
  • 0

Resumé veld werkt alleen indien er geen veld actief is?!

Vitruvius

Question

Posted

Bizar probleempje

Databank met scores

tabel 1: één record is één spel

tabel 2: één record is één beurt per speler per spel

Ik heb een resuméveld dat een telling maakt van een veld.

Per keer dat in dat veld een bepaalde waarde 10 keer voorkomt volgt een melding.

Het probleem is echter dat dat resumé veld pas begin te tellen wanneer geen enkel veld actief is. En laat dat nu net het probleem zijn.

Ik ga van veld naar veld en druk op een knopje voor een volgende beurt. Ik verlaat met andere woorden nooit een veld, er is dus altijd een veld actief.

Hierdoor telt het resuméveld niet en krijg ik dus ook nooit een melding

Hoe los ik dit probleem op?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Gevonden!

ga naar veld [] zonder een veld te definiëren haalt je uit een veld en dan wordt het resuméveld berekend.

Op het einde van het script ga je dan weer terug naar wat het volgende veld zou moeten zijn.

• 0
Posted

Volgens mij is het netter om gewoon "record vastleggen" te gebruiken en dan naar het volgende veld te gaan.

Jouw methode werkt ook, maar eigenlijk creëer je een fout om hetzelfde resultaat te krijgen.

• 0
Posted

Ach ja. Iedereen maakt zich wel eens schuldig aan 'als het werkt is, is het goed'' principe. :wink:

Vooral voor kleinere programmaatjes heb ik niet altijd zin om het exact en netjes te maken.