VickyBLT Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Hi all, om van simpel inch weergave te converteren naar cm is geen probleem. Hoewel, nu komen ze af met iets in de zin van: 3 3/8" 7/8" 4 8/16" Hoe dit te ontleden om de conversie naar cm te maken ? Met Choose() kan ik de omzetting doen naar n/8 en dan de factor 0,3175 gebruiken. Maar hoe de breuk isoleren ? TIA Quote
0 yamas Posted June 19, 2014 Posted June 19, 2014 Er staat me bij dat zoiets dergelijks al eerder langsgekomen is. Kan het alleen even niet zo snel vinden. Evaluate ( Substitute ( Filter ( ; “0123456789 /”) ; “ “ ; “+” )) Hoe je je factor toepast heb ik buiten beschouwing gelaten. Yamas Quote
0 VickyBLT Posted June 20, 2014 Author Posted June 20, 2014 Sorry, heb geen search gedaan.... @Yamas, werkt perfectly. En schijnt simpeler te zijn dan in het draadje. Bedankt. VB Quote
0 yamas Posted June 20, 2014 Posted June 20, 2014 @Felix, Inderdaad, dat was hem. Blijkt het ook nog van mijn docent te zijn . @Vicky, 't Is eigenlijk hetzelfde. Ik heb alles alleen in 1 regel gevangen. Nu is dit nog een redelijk kleine code, maar bij grotere wordt het dan praktisch onleesbaar (puur mijn eigen bevinding). Dus eigenlijk gaat de eer naar Rene en Felix. Yamas Quote
Question
VickyBLT
Hi all,
om van simpel inch weergave te converteren naar cm is geen probleem.
Hoewel, nu komen ze af met iets in de zin van:
3 3/8"
7/8"
4 8/16"
Hoe dit te ontleden om de conversie naar cm te maken ?
Met Choose() kan ik de omzetting doen naar n/8 en dan de factor 0,3175 gebruiken.
Maar hoe de breuk isoleren ?
TIA
4 answers to this question
Recommended Posts