Ga naar inhoud

Kan misschien niet


gekopmac

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

Ik heb een database voor een begraafplaats in Bussum. Deze week een informatiebord geplaats met plattegrond van alle graven nu wil ik een index maken met de namen en het graf. maat het aantal is te groot 4391 bewoners.

ik wil nu een uitdraai maken van de namen met grafnummer (dat is geen probleem ruim 40 pagina's) ik wil nu een lijst maken van alleen de naam en grafnummers waar de bewoners wonen.

 

BV: Albers A23,B32,F12,LV139

Berends C34,H12

i.p.v.

Albers A23

Albers B32

Albers F12

Albers LV139

Berends C34

Berend H12

dus alleen de familie naam ( 1 keer) met nummer van het graf. er zijn namen die wel 20 keer voorkomen (spaart mij 20 regels uit) voor 1 naam.

zodat de bezoekers weten op welke adres de persoon met de familie naam kan wonen.

 

wie weet hier een oplossing voor.

Henk de Sain

Link naar reactie

Als je een relatie legt op de naam en via die relatie een berekend veld maakt met de List() functie, dan moet het mogelijk zijn de grafnummers in 1 lijst te zetten.

Vervang dan nog de returns (die de List() functie teruggeeft) door bijvoorbeeld de komma, met de Substitute functie en je bent er volgens mij.

Sorteer bij het printen op de naam en plaats naam en berekende veld in een sub resume gedeelte van de print layout en je print is een stuk korter :)

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...