Ga naar inhoud
  • 0

Portaalrij invoegen


mouwen

Vraag

Beste Mede Filemakers,

 

Ik ben momenteel met een document bezig met een portaal. In dit portaal zit een rij met hierin een elementcode een elementnaam een hoeveelheid en ga zo maar door.

De vraag daarbij is:

Hoe kan ik een knop maken waarmee ik een portaalrij in kan voegen en hoe ik een knop kan maken dat de geselecteerde portaalrij gedupliceerd wordt. Ik heb namelijk al clarify afgestruind en natuurlijk google. Alleen krijg er geen oplossing voor gevonden.

 

Het is nou ook zo dat ik geen rijen zichtbaar heb als ik uit de optie "Lay out bewerken" ga.

 

Alvast heel veel dank,

Mouwen

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Portaalrijen zijn niet meer dan gerelateerde records.

Een portaalrij dupliceren houdt dus in dat je het gerelateerde record moet dupliceren.

En een portaalrij invoegen betekend een nieuw gerelateerd record maken.

De plaats van dat record in de portaal is onderaan als er geen sortering van toepassing is op de relatie of het portaal.

Is er wel een sortering van toepassing, dan moet je zorgen dat de velden waarop wordt gesorteerd de juiste waarden bevatten.

 

Je kan in layout modus een knop in de eerste portaalregel zetten -net als je velden- en deze zal herhaald worden zo vaak als er gerelateerde records zijn.

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Geachte rmw,

 

Ik heb het in de opzet geprobeerd die in de bijlage is toegevoegd.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om een portaalrij/element toe te voegen of te dupliceren. Het enige wat er in deze opzet gebeurt is dat het gehele portaalblad gekopieerd word of een nieuwe wordt aangemaakt. Wat doe ik precies fout.

 

Alvast bedankt,

Mouwen

Test.zip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...