Ga naar inhoud
  • 0

Probleem met valuelist


idmix.be

Vraag

Ik heb een probleem met CVL.

 

Ik probeer 1 systeemcodetabel op te maken en deze te linken aan verschillende tabellen.

Op basis van een matched field zou ik dan een CVL moeten kunnen oproepen.

 

Dit gaat prima bij bijna alle list die ik zo wil creëren behalve bij 2. Toch kan ik in een portaal de juiste records weergeven.

 

Ik zie even door het bos de bomen niet meer dus hulp is meer dan welkom.

 

Laat me weten welke info je nog nodig hebt om verder te troubleshooten en ik zal ze bezorgen

 

In bijlage vind je alvast een screenshot van mijn relaties

 

Alvast bedankt

jk

5a758dd2bd292_Screenshot2014-09-0817_25_38.png.2587be716ef1ae9bc0c2083f70b6d05b.png

aangepast door Gast
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey Felix, alvast bedankt voor je reactie

 

In bijlage vind je een screenshot van de systeemcode tabel.

op basis van "codetype" wil ik mijn valuelists genereren.

 

Ik heb bijvoorbeeld in mijn tabel "T1_Contact" (en de bijhorende TO's die dezelfde kleur hebben) een matched field (mf_contacttype)

Dit veld wordt bij aanmaak van een nieuwe record automatisch ingevuld met "contacttype" en dient dus als basis voor mijn valuelist.

 

Zo heb ik dit bij mijn andere tabellen ook gedaan, met telkens een matched field dat dan is ingevuld met het "codetype" van de waardes uit mijn systeemcodetabel.

 

Ik maak dus telkens een valuelist aan met alle waardes van de systeemcodetabel in, om dan van daaruit een CVL aan te maken op basis van het matched field.

 

Bij de tabel wil ik bijvoorbeeld enkel een valuelist op basis van "codetype = rechtsvorm". In het screenshot kan je zien dat het portaal enkel de juiste waardes weergeeft. Toch doet mijn CVL rare dingen.

 

Op een eerste aangemaakt record werkt die perfect, maar op een nieuwe record krijg ik geen enkele waarde te zien. Ook al zijn matchedfield echt wel matched.

 

Zoals je kan zien staan in een ter test toegevoegd portaal wel de juiste waarden van de valuelist. Dus ik ga er dan vanuit dat de relatie wel klopt.

 

Hopelijk is alles duidelijk en anders hoor ik het graag.

 

Super bedankt

5a758dd2bf7fe_Screenshot2014-09-0820_40_27.png.cae2761b31b73beef98edfc1441b676d.png

5a758dd2c1d4c_Screenshot2014-09-0820_48_30.thumb.png.b7713bf6f30fd3d14912feb3edbff28a.png

5a758dd2c44ee_Screenshot2014-09-0820_58_36.png.ba16cfb8c13975108e74d85706150ac4.png

Link naar reactie
  • 0

- De layout met daarop die portal toont records uit TO: T1_OND_Onderneming ..... (de blauwe TO)

Check

 

- mf_rechtsvorm is een tekstveld gelinkt aan het tekstveld Codetype in TO: T0_SYSCO_Rechtsvorm

Check

 

- de portal is gebaseerd op TO:T0_SYSCO_Rechtsvorm

Check

 

- je valuelist moet alleen de waarden uit de Systeemcodetabel tonen waarbij Codewaarde hetzelfde is als mf_rechtsvorm in TO: T1_OND_Onderneming....

Check

 

- __ID_Systeemcode is een tekstveld en is uniek in de Systeemcodetabel

__ID_Systeemcode is een nummeriek veld en is uniek in de systeemcodetabel

 

 

In jou voorbeeld werkt het perfekt zoals het zou moeten.

In mijn file werkt het op 1 record en niet op een volgende of daaropvolgende. En dit enkel voor de layout gekoppeld aan de tabel onderneming. Op de andere layouts (met andere mf's) gaat het prima. Ik moet iets over het hoofd zien.

 

Mijn portaal blijft echter wel werken, als ik het mf_rechtsvorm aanpas naar een andere codetype-waarde, ongeacht het record.

Dat is wat ik niet snap. Ik ga er dus vanuit dat mijn probleem in de valuelist ligt. Maar dan snap ik niet waaom die op het ene record het wel doet en op een andere record niet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...