Jump to content
  • 0

Fotoknop in portaalveld

mouwen

Question

Beste Mede filemakers,

Ik ben momenteel met een bestand bezig waarbij ik in een portaal de mogelijkheid heb om via een knop een foto te maken. Echter heb ik een script gebruikt uit een vorig bestand en snap niet precies waarbij het fout gaat.

Door op een knop te duwen met het woordje "Foto" erin word er doorverwezen naar een containerveld waarbij het wijzigen van het veld een scriptactivering word geactiveerd.

Het script wat dan geactiveerd wordt is in het onderstaande plaatje weergegeven:

Fotoknop.png.0590e1d6832119fcde7eb329a5a60d89.png

Echter weet ik niet wat er precies fout gaat. De bedoeling is dat bij het drukken op de knop de camera/containerveld word geopend en de mogelijkheid biedt om een foto te maken. Deze foto wordt dan door en dat de foto dan een betreffende naam krijgt en toegevoegd word aan de bestanden op het apparaat.

Alvast heel veel dank,

Mouwen

17 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Beste Mede Filemaker,

Ik heb de functie dusdanig aangepast, maar functioneert nog niet naar behoren. Hierbij is het op de I pad nog steeds niet mogelijk om via de fotoknop de camera van de I pad te open. Ik snap niet wat er fout gaat. Als ik het op de Computer draai krijg ik de foutmelding "Containervelden kunnen niet worden geëxporteerd". Weet iemand waar het probleem veroorzaakt wordt en hoe ik het op zou kunnen lossen.

Alvast bedankt,

Daarnaast heb ik nog een vraag met betrekking tot een venstermenu. Het venstermenu wat in het programma wordt weergegeven met de koptekst "gebrek" wordt niet tijdig ververst. Dus als ik de code en het locatienummer invul dan zou bij het gebrek de mogelijke gebreken weer gegeven moeten worden die bij dit element/locatie behoort. Dat doet hij ook alleen moet ik dan helemaal uit het portaal gaan voordat het mogelijk is. Ik heb al geprobeerd om een verversfunctie bij het locatienr. te plaatsen, maar dit baten niet.

Alvast bedankt,

Mouwen

Carthotheek V2.1.fmp12.zip

• 0

Beste Felix,

Inderdaad is zonder menuutje een mooi puntje. Alleen begrijp niet helemaal waar ik die Insert from Device neer moet zetten. Moet dit in het script ingevoerd worden. Moet het containerveld aangepast worden.

En de functie werkt nog niet na behoren met Not isEmpty stukje toegepast.

Sorry voor het ongemak,

Mouwen

PS is er een eenvoudige oplossing om je Portaalvenster te verversen. ( betreft de vorige vraagstelling)

• 0

Beste Felix,

Insert from device is inderdaad de oplossing. Laat ik nou net Filemaker Pro hebben die natuurlijk deze functie niet ondersteund :?

Met betrekking tot het verversen van de portaalrij waardoor het veld tpv het gebrek wordt geupdate. Ik heb de gestuurde pagina's doorgenomen maar kan niet achterhalen hoe dit mijn probleem/wens zou kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Mouwen

• 0

Beste Felix,

Hoe kan ik er dan nou voor zorgen dat mijn fotofunctie na behoren werkt. Ik heb namelijk het script aangepast alleen heb het Insert from Device dus niet kunnen verwerken.

Daarnaast met het portaal. Het probleem wat zicht voordoet is dat als ik bij Code en Element in het bestand de keus maak voor een element. Worden de mogelijke gebreken niet direct weergegeven. Daarbij moet ik dus eerst uit het portaal gaan, waarna ik dan wel de mogelijke gebreken kan aanklikken. U zegt dus dat ik de Commit functie moet gebruiken.

Alvast bedankt,

Mouwen

• 0

Refresh portaalrij

Dat is niet per definitie de oplossing die ik zoek. Bij de dwingling value list worden er de waarde weergegeven die nog niet gekozen zijn. Echter heb ik nu door middel van een relatie de link gelegd tussen gebrek en element. Daardoor wordt er bij het kiezen van het element de mogelijke oplossingen gegeven van de gebreken. Daarbij is het probleem dat de portaalrij niet gerefresht wordt en dat je dus als eerst buiten de portaalrij moet klikken om de gebreken zichtbaar te maken. Hierbij is dus alleen het probleem dat als je het element kiest dat de gebreken dan nog niet direct te kiezen zijn.

Fotoknop

Maar de fotoknop is nog steeds een probleem met het op de I pad naar voren brengen van de camera. Dit door middel van een containerveld. De scriptstappen zijn aangepast naar de gegeven informatie alleen de functie Insert from Device kan er niet in. Maar u geeft hierbij aan dat dan optie is om een Commit functie toe te voegen. Hoe zou ik dit script dan op moeten bouwen zodat bij het drukken van de fotoknop de camera op de I pad wordt geactiveerd en dat de foto benoemd word. Wat doe ik fout.

Alvast bedankt,

Mouwen

• 0

Beste Felix,

Dankjewel voor deze leerzame informatie, echter zit ik met een probleempje bij de fotofunctie. Inderdaad de fotofunctie werkt na behoren. Ik heb geen idee wat er nou precies fout ging. Alleen wordt de foto niet goed opgeslagen in het filemaker bestand. Dus ik kan dan wel een foto maken alleen de foto wordt nergens opgeslagen :oops:

Het portaal vernieuwen werkt uitstekend en na behoren, echter is nou de vraag of er de mogelijkheid is om een knop te maken waarmee ik de portaalrecords op dat moment kan filteren. Zodat ze van 1 tot 100 gesorteerd staan.

Alvast heel veel dank voor je inbreng en de aangedragen oplossingen,

Met vriendelijke groet,

Mouwen

• 0

Owke mooi om te horen dat de foto functie goed werkt. Echter werkt bij mij de fotofunctie niet na behoren denk dat dit ligt aan de instellingen van de I pad. Dus daar zal ik achteraan gaan.

Over het sorteren heb je inderdaad gelijk, als je aan het invoeren bent en hij sorteert automatisch dan is plots je element verdwenen. Daarom werkt de knop voor het sorteren uitstekend, dan kan je namelijk zelf de keus maken wanneer je het gesorteerd wil hebben.

Heel veel dank voor de benodigde hulp bij mijn Filemaker bestand,

Met vriendelijke groet,

Mouwen

• 0

Beste Mede Filemakers,

De fotoknop die hierboven meerdere malen is beschreven functioneert jammer genoeg nog steeds niet na behoren. Dit doet zich voor op de Ipad zelf. Daarbij word het container veld niet geopend waardoor er helemaal niet de mogelijkheid is om een foto te maken. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Mouwen

• 0

Beste Mede Filemakers,

Je zult het niet geloven maar het was dus echt het updaten van filemaker op de I-pad. Schandalig voor woorden dat ik er zelf niet aan gedacht heb. Ik schaam me diep. Maar bedankt voor de geniale ingeving.

Ik wens jullie allen fijne feestdagen en een gezond, gelukkig en leerzaam 2015

Met vriendelijke groet,

Mouwen