Jump to content
  • 0

Overzicht van meerdere gegevens uit een veld

hgroenewegen

Question

Beste forum leden, ik zoek een manier om verschillende (d.w.z. meerdere termen) uit één veld een alfabetisch overzicht te krijgen. Case: in mijn bestand bevindt zich een veld met daarin codes, gescheiden door ; (punt-komma). Wanneer ik de inhoud van dit veld toon in bijvoorbeeld een invoerlijst krijg ik (uiteraard), alfabetisch de inhoud van te zien. Maar niet de individuele codes alfabetisch. Eigenlijk is het de bedoeling per veld, per record de inhoud te indexeren en vervolgens in een lijst alfabetisch weer te geven. Is dit mogelijk?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Beste idmix, dank voor je reactie maar ik snap je antwoord niet als ik het toepas op de situatie. Voorbeeld: de veldvulling ziet er als volgt uit: "101;305;307;230;230x; etc...". Mijn bedoeling is de codes individueel uit het veld te halen om te sorteren en er zo mogelijk een beschrijving achter te plaatsen (zomogelijk doorklikbaar maken) zodat ze beter bruikbaar worden voor gebruikers die de codes niet kennen. Omdat het een bestand is van ca. 15000 records en er dagelijks mee gewerkt wordt, ben ik min of meer verplicht het bestaande code-veld in tact te laten. Hoor graag van je.

• 0

Waardelijsten bestaan uit waarden gescheiden door een regelovergang.

Als je zelf dus al waarden gescheiden door een regelovergang aanlevert snapt FileMaker dat en zal de waarden ontdubbelen en sorteren in een waardelijst.

Een waardelijst op basis van een veld waarin 307¶204¶103 staat zal

103

204

307

laten zien.

HTH

tmw