Ga naar inhoud
  • 0

Filemaker 13 server maakt geen verbinding met localhost


bonestaak

Vraag

Ik heb vandaag filemaker server 13 geinstalleerd op mijn mac mini. Ik krijg tijdens de installatie (mits ik obdc weglaat) geen foutmeldingen maar als ik probeer de sample database te laden krijg ik mislukt.

Als ik in mijn filemaker 13 pro mijn database upload naar filemaker server geef, krijg ik wel mijn host te zien als ik even met de pijl door de opties ga via host dan staat er macpro-2local(192.168.0.22) en bij hostadres 192.168.0.22 dan rechts dus mijn gebruikersnaam en wachtwoord voor admin console en dan krijg ik verbinding is mislukt. Ook als ik op mijn android tablet (mijn ipad is versie 1 en kan helemaal niets meer) invoer op fmdroid voer ik in macpro-2.local en 192.168.0.22 en krijg ik ook weer connectie mislukt check je server adres en je ssl instellingen.

 

Ik kan op mijn mac ook niet 127.0.0.1 doen. Wel als ik Mamp start maar dan krijg ik ook een site te zien die ik lokaal heb geinstalleerd.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb 10.10 Yosemite, ik heb pas een mac mini, voorheen had ik een mac pro en die kon niet verder dan 10.7 achteraf heb ik het idee dat ik beter bij 10.7 had kunnen blijven, er werken steeds meer dingen niet. Niet alleen deze Filemaker maar ook diverse video bestanden zoals .ts en .flv worden nu ook niet meer ondersteund.

Link naar reactie
  • 0

Daar kan ik niets tegen inbrengen, ik moet maar even kijken of ik mijn schijf kan wissen en dan mijn backup terug kan halen nadat ik 10.9 erop het gezet. Vraag is of dat zomaar gaat? Ik backup iedere dag mijn schijf met superduper waarbij de wijzigingen iedere keer worden meegenomen. Als ik straks restore is de vraag hoe het dan gaat met de "Yosemite systeem bestanden" die op de backup schijf staan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...