Ga naar inhoud
  • 0

Hoe services aan en uit zetten?


bonestaak

Vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die 83 bladzijden natuurlijk OOK al doorgekeken. Ik heb de Filemaker 13 server trial van zowel MAC dan wel Windows. Overigens is de handleiding hetzelfde voor beidden. Ik had eerst Filemaker Mac geinstalleerd maar dat werkt dus niet onder Yosemite dus moet ik noodzakelijkerwijs voorlopig even op windows over. Uiteraard heb ik filemaker onder MAC via het installatiepakket netjes verwijderd. Desondanks blijkt dat de service nog steeds loopt!! De handleiding zegt dan:

Stop the FileMaker Server service (Windows) or processes (OS X). For more information, see FileMaker Server Help. Ja en die help is er niet meer na uninstall.

 

In windows loopt de webserver dus net als in MAC OS dus ook niet ondanks dat ik die gewoon onder windows services die in windows gewoon in de configuratie te vinden zijn en ik die aldaar gewoon gestart heb. Ik krijg dan de melding dat er nog een andere Filemaker host actief is.

Dus ga ik even naar Filemaker pro samengebruik zie bijlage en daar staat dan netjes nog steeds de filemaker host actief (022)

 

Zie schermafbeelding (heb ik wel even moeten verkleinen anders past hij hier niet en toen bleek ook photoshop niet meer te werken doordat er nu een andere java stond!) even met paintbrush mac gedaan).

5a758dd34198a_Schermafbeelding2014-11-14om18_00_08.jpg.e794897bec5127716cd14887fb6aa05c.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ja deze is ook een stuk groter, pagina 235 terwijl de meegeleverde maar tot 83 gaat.

 

Helaas nog een vervelende eigenschap erbij want ik kan console voor de sudo opdracht niet meer openen (daar loopt iets van een photostream ineens en ik krijg ook met een nieuwe scherm die meldingen van photostream 14-11-14 18:36:43,150 com.apple.xpc.launchd[1]: (com.apple.photostream-agent) Service only ran for 0 seconds. Pushing respawn out by 10 seconds.

Die moet kennelijk op een of andere manier gestopt worden voordat ik mijn sudo opdracht kan invoeren, ik heb nu geen command prompt

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...