Ga naar inhoud
  • 0

Zoeken in een herhalend veld


Jojojo

Vraag

In een serie records worden allerlei verschillende artikelen ingevoerd. Het veld hiervoor is een herhalend veld; per record kunnen maximaal 10 artikelen ingevoerd worden. Omdat veel artikelen terugkeren is dit een keuzelijst. Deze lijst wordt automatisch aangevuld met nieuwe artikelen. De volgorde waarin de artikelen ingevuld worden is niet bekend... dus in de praktijk staat bijvoorbeeld 'melk' bij record 1 op positie 1, bij record 2 op positie 7, enz. Nu wil ik een overzicht hebben van alle keren dat elk artikel werd ingevuld en daaruit een begroting maken. Volgens mij is mijn vraag dus: hoe maak ik een overzicht van alle artikelen en hun aantallen, gesorteerd volgens de keuzelijst? Ik zit al lang te worstelen maar ik kom er niet uit.

 

Wanneer ik een zoekopdracht geef (ik schrijf 'melk' in het eerste herhalende veld) dan komen alleen de records boven die 'melk' in het eerste herhalende veld hebben. Is de enige manier om alles te vinden het invullen van alle herhalende velden?

 

Wie kan helpen?

 

joost

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

OK, dat had ik niet begrepen. Klopt, dit is ongeveer wat ik bedoelde.

 

Alleen hoopte ik dat deze tabel 'automatisch' aangemaakt kon worden, aangezien de artikelen soms uit vrij lange beschrijvingen bestaan.

 

Ik heb je oefening nu zo veranderd dat de waarden worden opgenomen in een keuzelijst, die automatisch aangevuld wordt. Als FM de waarden van die keuzelijst zou kunenn gebruiken om de tabel 'artikelen' mee te vullen, dan ben ik er helemaal. Maar misschien wil ik nu te veel.

 

In ieder geval al erg bedankt. Fijn dit forum.

 

joost

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...