Jump to content
  • 0

BTW lijsten

tismacfan2

Question

Beste,

vanuit mijn factuur kan ik nu een lijst halen met al de klanten en hun gegevens.

kan ik er ook voor zorgen dat mensen die niet BTW-plichtig zijn te filteren zodat ze niet in deze lijst voorkomen

Kan ik bvb ook per klant de totale prijs van zijn aankopen over een boekjaar + zijn BTW die hij betaald heeft in een lijst opnemen

Zo ja hoe zou ik daaraan moeten beginnen aub

dank je vriendelijk

Pascal

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Filteren is altijd mogelijk maar is afhankelijk van hoe je data base is opgebouwd.

Ik kan me voorstellen dat in je database de KVK is opgenomen van de klant met zijn BTW nummer. Je zoekt dan op je klanten zonder BTW nummer en je hebt de klanten die BTW plichtig zijn. Je kunt een sum veld maken en een rapport waarin je de totalen opneemt van de te betalen bedragen maar ik ben zeer benieuwd waarom je dit wilt doen en wat het nut hiervan is?

• 0

Het gaat inderdaad voor aangiftes in België

Iemand die het zit zitten om me op weg te zetten om het in elkaar te steken?

Trouwens nog een ander bijkomend vraagje. Ik had gelezen via deze link http://www.filemaker.com/nl/help/html/func_ref2.32.1.html

dat er een mogelijkheid is om de niet betalers in een keer op te halen en meteen een herinneringsfactuur te sturen. Iemand die daarmee ervaring heeft

en me kan helpen

dank U

Pascal

• 0

Het ophalen van niet betaalde facturen en die meteen een herinnering sturen (via een print of via een PDF mailen ) is allemaal mogelijk met FMP geen enkel probleem zelfs. Als je ook eens goed zoekt op dit forum zul je echt enorm veel voorbeelden vinden waarin dit wordt uitgelegd. Er zijn volop liefhebbers hier aanwezig die je op weg kunnen helpen maar je zult echt met specifieke vragen moeten komen waar je tegen aan loopt. Belangrijk is wel dat je zelf era al bekeken hebt en onderzocht zodat je wel als iets begrijpt van FMP. Je vragen tot nu toe beperken zich eigenlijk tot de zoek opdracht en eerlijk gezegd staat dit duidelijk in de help file van FMP zelf en zijn er volop voorbeelden hier te zinden daarover. Belangrijkste is en blijft dat je opbouw van je database bepalend is. Als ik lees dat je zelf als facturen maakt en klanten beheert dan denk ik dat een zoekopdracht niet erg moeilijk moet zijn?