tismacfan2 Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Beste, vanuit mijn factuur kan ik nu een lijst halen met al de klanten en hun gegevens. kan ik er ook voor zorgen dat mensen die niet BTW-plichtig zijn te filteren zodat ze niet in deze lijst voorkomen Kan ik bvb ook per klant de totale prijs van zijn aankopen over een boekjaar + zijn BTW die hij betaald heeft in een lijst opnemen Zo ja hoe zou ik daaraan moeten beginnen aub dank je vriendelijk Pascal Quote Link to comment
0 pjotter Posted December 30, 2014 Share Posted December 30, 2014 Filteren is altijd mogelijk maar is afhankelijk van hoe je data base is opgebouwd. Ik kan me voorstellen dat in je database de KVK is opgenomen van de klant met zijn BTW nummer. Je zoekt dan op je klanten zonder BTW nummer en je hebt de klanten die BTW plichtig zijn. Je kunt een sum veld maken en een rapport waarin je de totalen opneemt van de te betalen bedragen maar ik ben zeer benieuwd waarom je dit wilt doen en wat het nut hiervan is? Quote Link to comment
0 Bruno Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 Als je hier een BTW-listing wilt maken, hou er dan ook rekening mee dat je geen aangifte moet doen van afnemers die minder dan 250 € hebben gekocht. Bijkomende moeilijkheid. Quote Link to comment
0 pjotter Posted December 31, 2014 Share Posted December 31, 2014 T.A.V. Bruno, dit geld uiteraard alleen als je in Belgie gevestigd bent voor Nederland betekend het gewoon alles opgeven elke 3 maanden Quote Link to comment
0 tismacfan2 Posted January 1, 2015 Author Share Posted January 1, 2015 Het gaat inderdaad voor aangiftes in België Iemand die het zit zitten om me op weg te zetten om het in elkaar te steken? Trouwens nog een ander bijkomend vraagje. Ik had gelezen via deze link http://www.filemaker.com/nl/help/html/func_ref2.32.1.html dat er een mogelijkheid is om de niet betalers in een keer op te halen en meteen een herinneringsfactuur te sturen. Iemand die daarmee ervaring heeft en me kan helpen dank U Pascal Quote Link to comment
0 pjotter Posted January 2, 2015 Share Posted January 2, 2015 Het ophalen van niet betaalde facturen en die meteen een herinnering sturen (via een print of via een PDF mailen ) is allemaal mogelijk met FMP geen enkel probleem zelfs. Als je ook eens goed zoekt op dit forum zul je echt enorm veel voorbeelden vinden waarin dit wordt uitgelegd. Er zijn volop liefhebbers hier aanwezig die je op weg kunnen helpen maar je zult echt met specifieke vragen moeten komen waar je tegen aan loopt. Belangrijk is wel dat je zelf era al bekeken hebt en onderzocht zodat je wel als iets begrijpt van FMP. Je vragen tot nu toe beperken zich eigenlijk tot de zoek opdracht en eerlijk gezegd staat dit duidelijk in de help file van FMP zelf en zijn er volop voorbeelden hier te zinden daarover. Belangrijkste is en blijft dat je opbouw van je database bepalend is. Als ik lees dat je zelf als facturen maakt en klanten beheert dan denk ik dat een zoekopdracht niet erg moeilijk moet zijn? Quote Link to comment
Question
tismacfan2
Beste,
vanuit mijn factuur kan ik nu een lijst halen met al de klanten en hun gegevens.
kan ik er ook voor zorgen dat mensen die niet BTW-plichtig zijn te filteren zodat ze niet in deze lijst voorkomen
Kan ik bvb ook per klant de totale prijs van zijn aankopen over een boekjaar + zijn BTW die hij betaald heeft in een lijst opnemen
Zo ja hoe zou ik daaraan moeten beginnen aub
dank je vriendelijk
Pascal
5 answers to this question
Recommended Posts