Ga naar inhoud
  • 0

Portaal knop


zorro

Vraag

Ik heb een record A

In dat record maak ik gerelateerde records B1-b2... B10 aan via een portaal

Per record B zijn er record c1,c2.....: aan verbonden

Ik zou nu uit het portaal in de layout van de A een knop per aangemaakte record B direct naar de gerelateerde c willen navigeren ( via een knop in de portaalrij B)

Ik doe het nu met een soort copy past in de gerelateerd portaal c in layout b en werkt prima maar ik hou niet van die manier

Iemand een beter voorstel ...

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat kan gewoon. Ik heb het wel eens eerder gedaan in een oplossing.

Je zet een scriptrigger op een veld van TO B in het portaal die naar het gerelateerde record gaat.

 

Addertje onder het gras. Je moet geen commit gebruiken. Op het moment dat je dat doet zet die zichzelf weer in de record van Tabel A, en pakt hij de relatie over de eerste gerelateerde record van Tabel B.

Link naar reactie
  • 0

Mmmm , is niet volledige wat ik zoek, ik zou in portaal gerelateerd uit B een record moeten kunnen aanmaken in B ( geen probleem dmv aanpassing relatie "nieuwe records aanmaken toelaten") maar ik zou ook een nieuwe record in C vanuit portaal "gerelateerd uit B" moeten kunnen maken dat niet gerelateerd is aan B maar aan A

waarbij bv A een persoon is Jan . Waarbij tabel B bv een voertuig is ( bv VW) en tabel C algemene onderdelen zijn van alle mogelijk B.

door een record familie jansens te maken zou ik in de portaal " gerelateerd uit b" bv Jan moeten typen en door op knop " voertuig " te klikken een ander layout komen waar ik een voertuig kan kiezen ( jan heeft veel voertuigen , verschillende kleur ea). En vanuit record familie op knop C`_records klikken om vervolgens op een gerelateerd record van dat " voertuig" komen en een keuze te kunnen maken bv welke wieldoppen , welke remschijven.

Dus alle is gerelateerd aan familie janssens en daaronder aan Jan.

Ik heb een oplossing maar met een combinatie van relaties en copy pasten ( dit laatste zou ik liever oplossen met relaties)

( PS: Het is geen optie dat record B niet gevonden als je op "C_record knop" klikt want die moet steeds want C moet gerelateerd zijn B en aan A). Dus B moet dan automatisch aangemaakt worden (leeg uiteraard maar met een relatie met Jan)

Soort cascade

 

In ieder geval bedankt voor de moeite !

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...