Ga naar inhoud
  • 0

Berekend veld in een relatie


ron@dds.nl

Vraag

Hoi allemaal,

 

Ik ben al een paar weken aan het spreekwoordelijke vechten met het volgende.

 

Ik heb een waardelijst om de status van een factuur te bepalen die bestaat oa uit "opdrachtbon", "openstaande factuur", "Kandidaat herinnering", Kandidaat 2e herinnering", etc.

Dan heb ik een berekend veld dat kijkt of een factuur op Ja staat, naar de datum van de factuur en op basis daarvan komt de waarde van dat veld ook weer gezet op een van bovenstaande waardes. Deze twee velden heb ik met een portal in een relatie tegenover elkaar staan, en zo, althans was de bedoeling zie ik zo in een portal wat m'n openstaande facturen zijn, wie een herinnering moet krijgen etc.

Maar wat ik ook doe, ik krijg het niet werkend, Zet ik het berekende veld op "herbereken als nodig" dan zie ik niets, Kies is voor "no indexing" dan wordt altijd de waarde naar 'Minimal indexing" gezet en dan wil het berekende veld niet verversen als we bv naar een volgende dag gaan.

 

Ik zelf zou het heel handig vinden om relaties te maken met aan een zijde en 'berekenend veld' maar dat is lastiger dan ik dacht.

Wat zie ik toch over het hoofd . . . . .

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Felix, bedankt voor je reactie.

 

Ik heb nu aan de kant van de valuelist gekozen voor een global field (deze kan niet geindexeerd worden) en aan de berekeningskant voor "No indexing", "Minimal indexing" en "All indexing". Alles met verschilende resultaten, maar geen gewenste.

Wellicht dat deze extra informatie nog nuttig is?

 

Het moet toch mogelijk zijn om met een realtime calculatie een relatie te maken . . .

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je uitleg.

Het is inderdaad een redelijk complexe Case statement die ook een paar datum velden langsloopt.

Vindt het wel jammer, want ik had bedacht om zo tal van zaken real time te kunnen updaten zonder scripts.

Nu zal ik inderdaad een script maken dat dagelijks loopt en wanneer er iets in de order veranderd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...