Ga naar inhoud
  • 0

Accounts beheren


BaW01

Vraag

Stel, ik wil een runtime toepassing maken die zich automatisch aanmeldt met een account [Gebruiker], een Privilegeset is hiervoor gemaakt. Nu zou ik willen dat nieuwe gebruikers in staat zijn een eigen inlognaam en wachtwoord te kiezen / te wijzigen, gebaseerd op de privilegeset [Gebruiker]. De privilegeset [Alleen gegevensinvoer] zou ik willen uitsluiten. Ik heb begrepen dat met een startscript 'Opnieuw aanmelden' dit mogelijk is, maar dit script zou ergens naar moeten verwijzen en niet naar de al toegewezen accounts. Is dit mogelijk en zo ja, hoe definieer je dat? Verwijzen naar een interne tabel? Is dit verstandig i.v.m. beveiliging? Of is er een andere mogelijkheid om het resultaat te bereiken zonder dat talloze accounts van tevoren moeten worden gedefinieerd.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank je. Op zich had ik dat wel gevonden, maar de beschrijving is erg summier. Maar goed, uiteindelijk na veel geploeter inmiddels een werkend accountbeheer. De oplossing(tenminste voor mij) zat uiteindelijk in het implementeren van 4 globale velden (geen opslag): aanmeldnaam, wachtwoord, wachtwoordverificatie en serienummer. Daarnaast een enkele gebruiker gemaakt met een zeer beperkte privilege. Na installatie en het eerste openen van de database wordt een script geladen die de database dwingt deze enige gebruiker in te loggen waarna eerst om een serienummer wordt gevraagd en (na verificatie) doorgaat naar het aanmaken van een nieuw account met een iets aangepaste privilege Gegevensinvoer. Vervolgens automatisch opnieuw inloggen en meerdere accounts en 2 soorten privileges kunnen worden aangemaakt.

Is dit een methodiek die door de beugel kan of is er een betere manier?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...