Ga naar inhoud
  • 0

Merkwaardig Filemaker PHP verschijnsel


dudematters

Vraag

Ik heb een database op een FMSA12 draaien al jarenlang, die heeft een koppeling met de website (PHP) en draait goed.

Nu is de app in FM11 ontwikkeld en ze zijn een tijdje geleden overgestapt op FM12.

 

Ik heb een web-user en web priveledge set die een aantal layouts voor het web kunnen benaderen en velden laten zien op een web-pagina. Dit werkt prima.

Sinds kort als ik velden erbij maak (Deze netjes op de web-layout zet) kan ik de inhoud van deze velden niet meer tonen op de website.

Ik krijg geen error (noch in FM noch in PHP)

 

Ik heb me rot gezocht naar wat dat kan zijn, getest met bestaande velden aanpassen (werkt) maar geen van de nieuwe velden tonen de inhoud.

De stappen die ik gedaan heb:

1. Veld Aanmaken in tabel

2. Veld plaatsen op web-layout in Filemaker

3. Rechten instellen voor de Privilege set Web voor deze velden (layout staat al goed en werkt ook)

4. Php code geschreven voor het tonen van de labels en de velden (Labels tonen, velden zijn maagdelijk leeg)

5. Getest op het aanpassen van bestaande velden (werkt)

 

Wat zie ik over het hoofd? Want het is voor mij echt niet logisch....

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm, even meedenken.

Kijk eens of het veld in het result staat:

 

  $records = $result->getRecords();
  $record = $records[0];
  print "";
  print_r($records[0]->getFields());
  die;

 

zo ja, check de veldnaam in PHP

Staat er soms een spatie achter je Filemaker veldnaam.

gebruik je de juiste relatienaam in getField("relatie::veldnaam")

 

Nee veld komt niet voor in result.

gebruik je data uit een gerelateerde table, staan de gerelateerde rechten goed,

( blijkbaar heb je dat al gecontroleerd )

 

Gebruik je data uit een valuelist?

Staat je valuelist op je layout?

Link naar reactie
  • 0

Dag Dre,

 

Dank. Nee, de data staat echt in die tabel en het zijn gewoon simpele text velden, geen value list, geen portal.

Dat maakt het ook allemaal zo merkwaardig. Ik heb error logging aan staan, geen meldingen. Alle andere velden op die layout worden wel getoond, ook als de inhoud aanpas komen de aanpassingen netjes in mijn browser naar voren. Ik ben er al even mee bezig en ben redelijk gefrustreerd...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...