FrederikS Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Dag allen, Ik heb onlangs Filemaker aangeschaft om te gebruiken als facturatieprogramma voor mijn eenmanszaak. Ik heb de voorgemaakt applicatie 'Facturen' kunnen aanpassen zodat het bruikbaar is voor mij. Ik wens er nu een offerte en 'bestellingen' pagina aan te koppelen maar ik blijf vastlopen op dingen die niet werken. Voor het offerte gedeelte heb ik een deel van de applicatie 'Ramingen' overgezet naar het factuur bestand. (Samen met de scripts en invoerlijsten). Echter wanneer ik op de knop 'nieuw artikel' druk wil deze niet werken. Is er iemand die mij kan helpen met debuggen? Alvast bedankt! Mvg, Frederik Schacht Quote Link to comment
lavino Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 ik weet niet of je inmiddels hulp hebt . maar ik wil proberen of ik je kan helpen. ik heb zelf ook een factureringsprogramma gemaakt, echter op mijn persoonlijke omstandigheden ge-ent. misschien kan ik een aanpassing maken. kan je een leeg bestand sturen ? Fred Quote Link to comment
pjotter Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Ga in het begin niet te ver met je wensen het is en blijft wel vakwerk om iets goed en netjes te maken wat ook werkt. Je hebt een tabel met facturen die geheel naar je zin is die zou ik gewoon kopiëren en renamen als offerte. Zodra een offerte een bestelling wordt moet je alleen dat bestand importeren in je factuur database. De bestellingen (ik neem aan materialen/spullen ed) die moet je dus aan je factuur programma koppelen in het begin. (je maakt de factuur waarbij je de datum nog kunt aanpassen. de bestellingen regel je en als alles is geregeld print je de factuur met de juiste datum) Klinkt simpel en dat is het ook eigenlijk maar voor een eenmans zaak is dit goed werkbaar. Vergeet niet dat je geen boekhoud/faktuur programma gekocht hebt maar Filemaker pro met wat standaard voorbeelden waar best mee te werken is. Quote Link to comment
Recommended Posts