Ga naar inhoud
  • 0

related record in een portal en historie


Actitec

Vraag

Ha Clarify leden,

 

ik ben pas begonnen met het ontwerpen van Filemaker databases met Filmaker 13 Pro Advanced, en ik loop tegen een aantal probleempjes aan:

ik ben een database aan het nabouwen voor een bedrijf wat een bestaande database heeft maar deze moet vervangen worden. zij gebruikten altijd een historie veld, in dit veld werd bijgehouden wie een bepaald record wijzigde en wanneer ( timestamp ) en wat de oude en de nieuwe waarde is. dus medewerker A veranderd de prijs van product 1 van 10,00 in 12,50 als medewerker B dan inlogt en ziet de prijs verandering kan deze controleren wie het gewijzigd heeft en wat de oude waarde was en wat de nieuwe waarde is.

ik wilde dit ook toepassen binnen filemaker maar ik kwam er achter dat elk veld automatisch opsloeg zodra ik uit het veld ging met mijn cursor, en om altijd na het verlaten van een veld deze data weg te schrijven dan vervuil je je tekstveld van de historie enorm, liefst heb ik een grote knop 'opslaan' en als de gebruiker daar op drukt word het record opgeslagen en dan word direct gekeken, zijn er velden veranderd zo ja, zet dit in de historie, heeft iemand van jullie daar ervaring mee of enig idee hoe dit te doen ?

 

en mijn 2e vraag, ik heb een aantal orders, in de tabel orders. op mijn order layout heb ik links een kleine portal gemaakt met de orders die het laatst bewerkt zijn, en rechts alle invul velden over de order.

nu wil ik graag dat als ik op een ordernummer in de portal klik het bewuste record rechts geopend word met alle bijbehorende gegevens, ik zag de optie 'go to related record' staan maar deze funtie werkte niet, heeft iemand enig idee hoe je dit doet ?

 

alvast bedankt !

Groet,

 

Wouter

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...