Jump to content
  • 0

Demoversie maken van een bestand

stijndeprez

Question

Posted

Beste,

Ik wil een demoversie maken van een bestand die ik graag zou te koop aanbieden. Ik had graag een beperking van een 10-tal files, waarna de gebruiker een uitnodiging krijgt om het bestand aan te kopen. 

Is dit mogelijk?

Via FMgo is het ook ontzettend gemakkelijk om het bestand te kopiëren.  Is het ook mogelijk om dit te beperken?

Bedankt alvast!

Stijn

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Tegen het dupliceren (voordat iemand het bestand de eerste keer opent) is weinig te doen. Je kan dan beter iemand een TrailKey geven zodat hij het bestand überhaupt kan openen en als die na een aantal dagen is verlopen, dan moet hij een volledige LicenseKey bij je aanschaffen om verder te kunnen.

Je zou die kunnen verhaspelen met zijn TrailKey en/of emailadres, zodat de LicenseKey ook echt persoonlijk is....

Dit is slechts een voorbeeld, er zijn nog veel meer manieren. De algemene actie besatnd-kopiëren te blokkeren of deze te gebruiken om een melding te genereren lijkt mij met FileMaker niet te doen.

• 0
Posted

Verzin een workflow waarmee je een key genereert die de gebruiker van je krijgt. In zijn bestand wordt die a.d.h.v. jouw workflow gecontroleerd en al of niet geldig bevonden.

• 0
Posted
37 minuten geleden zei menno:

Verzin een workflow waarmee je een key genereert die de gebruiker van je krijgt. In zijn bestand wordt die a.d.h.v. jouw workflow gecontroleerd en al of niet geldig bevonden.

Sorry, Chinees voor mij...