Rob532 Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 Goedemorgen. Ik wil een inkomende mail in Outlook opslaan in een container achter een bepaald file. En wel via een scriptje. Ik kan de mail opslaan als msg file in een dir. C:\TestMail. De bedoeling is dat Filemaker het nieuwste / bovenste file ophaalt (via een variabele?) en deze neerzet in de container. Heb gepuzzeld met: Open Date File, maar nog geen succes. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is en zo ja: HOE? Alvast bedankt voor de moeite Rob Quote Link to comment
0 jw Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 De mooiste oplossing zou zijn als je de mailbox, via een plugin, direct als records in Filemaker inleest. Wat doe je nu? Ik denk dat je nu in Outlook de mail opslaat in c:\Testmail\ en dan die map wilt inlezen / openen? En wil je het zonder Plugin oplossen, dan wellicht hetvolgende: https://support.filemaker.com/s/article/Using-data-files-in-FileMaker-Pro-Advanced?language=en_US Quote Link to comment
0 Roger Posted April 15, 2020 Share Posted April 15, 2020 Op 25/02/2020 om 11:56 zei jw: De mooiste oplossing zou zijn als je de mailbox, via een plugin, direct als records in Filemaker inleest. Welke plugin zou je hiervoor aanraden jw en is dit ook mogelijk met Apple Mail? Quote Link to comment
0 MonkeybreadSoftware Posted May 12, 2020 Share Posted May 12, 2020 MBS FileMaker Plugin maakt het mogelijk om bestanden te ontvangen door middel van Drag & Drop. Inclusief e-mails of bijlagen van Apple Mail of Outlook. Controleer ook IMAP E-mail voorbeeld om e-mails te ontvangen. video hier: IMAP Email Example Quote Link to comment
Question
Rob532
Goedemorgen.
Ik wil een inkomende mail in Outlook opslaan in een container achter een bepaald file. En wel via een scriptje.
Ik kan de mail opslaan als msg file in een dir. C:\TestMail.
De bedoeling is dat Filemaker het nieuwste / bovenste file ophaalt (via een variabele?) en deze neerzet in de container.
Heb gepuzzeld met: Open Date File, maar nog geen succes.
Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is en zo ja: HOE?
Alvast bedankt voor de moeite
Rob
3 answers to this question
Recommended Posts