Ga naar inhoud
  • 0

Webdirect, pdf in container


tomstoek

Vraag

Hoe kan ik een pdf opstarten in webdirect?

Ik heb een containerveld waar een pdf in zit en ik wil vanuit Safari die pdf opstarten op de Mac.

Als ik veldinhoud exporteren gebruik dan vraagt ie in de browser of ik het bestand wil downloaden. Ik zou het graag opstarten maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Wie kan mij tips geven? 

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Hi Tomstoek,
Begrijp ik goed dat je de container toont in een webdirect omgeving?
Je hebt dan ook de volgende optie:

1. Container selecteren;
2. Naar toolset 4de tab;
3. Naar 'gegevens opmaken' en kiezen voor 'Interactieve inhoud' 

Nu zal de PDF BINNEN je container tonen... is dat niet voldoende?

Anders inderdaad als link presenteren en het bestand bereikbaar maken op de server.
Dit kan eenvoudig door de container gegevens EXTERN op te slaan (definieer velden > opties)
Als je zorg dat je op de server de ADDITIONELE FOLDERS optie aanzet, kun je ook een alternatief pad naar je container bestanden kiezen.
Verwijs dan naar een pad binnen de HTTPServer map, bijvoorbeeld: filewin:/C:/Program Files/FileMaker/FileMaker Server/HTTPServer/conf/files/
Let wel dat dit een more or less openbaar toegankelijke oplossing wordt op deze wijze.

succes!

Link naar reactie
  • 0

Je kunt in de webbrowser geen tijdelijke map of zo opvragen en met downloads werkt het niet.

Je kunt de tijdelijke map en of documenten map niet opvragen in web. En dan hebben we ook nog de telefoon.

Met de URL had ik ook al geprobeerd maar daar zal ik de syntax wel niet goed van gehad hebben.

 

Ze kunnen ook vanuit de browser de pagina printen maar als die bijv. veel groter staat dan dat de pdf is dan wordt het geheel geprint dus ook de witte zijkanten en wordt de print veel kleiner. Automatisch het browservenster aanpassen kreeg ik niet voor elkaar.  Vandaar dat ik iets zoek om dat op te lossen. 

Link naar reactie
  • 0

Het wegschrijven van het bestand doe je op de server naar de temp map. Vervolgens verplaats je het bestand met b.v. de BE plugin naar de map waar je van wilt downloaden. Je legt dat pad vast in het record waarna je het via open URL in de browser kunt openen. Zet achter het URL & "?" & get (UUID ) zodat het bestand altijd daadwerkelijk wordt gedownload en niet uit de cache wordt gehaald. Stel ook een seconde pauze voor het openen van de URL zodat je zeker weet dat het bestand goed is weggeschreven voordat je het download

Link naar reactie
  • 0

 

13 hours ago, tomstoek said:

De bovenstaande link werkt niet

 

En dat is maar goed ook..

Het is slechts een voorbeeld. documenten.tomstoek.nl verwijst naar het IPadres van je server. Dit moet je nog wel even instellen..

de map webaccess moet je aanmaken en daar zet je de documenten in die je wilt kunnen downloaden. Deze maak je benaderbaar via het web 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...