Ga naar inhoud
  • 0

Voorwaarden script


GrandM1961

Vraag

Hallo, heb tijden hier gespeurd maar mijn antwoord nog niet kunnen vinden.

Heb een layout met waarden zoals een ingangsdatum, keuzelijst en een bedrag. Die heb ik middels relaties aan elkaar gekoppeld en nu wil ik dat het bedrag pas zichtbaar wordt als het aan voorwaarden voldoet. Zo heb ik in mijn andere layout een Datum met keuzelijst en bedrag. ik wil dat aan de hand van de datum en keuzelijst of de Datum groter of kleiner is dan de Ingangsdatum en overeenkomstig het daaraan gekoppelde bedrag invult. Dus als de datum lager is dan de ingangsdatum het de lagere/oudere bedrag invult en anders het nieuwe bedrag. Heb via een aantal if statements getracht maar kom er niet uit, en ik zal het wel niet goed snappen maar hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Filemaker is voor mij echt nieuw en al helemaal als het gaat om scripts.

Schermafbeelding 2021-04-26 om 19.51.28.png

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoek je het niet te moeilijk? Kan het niet gewoon met een berekening?

In je Inspector kun je bij het 4e tabje (database symbool) onder ‘Behaviour’ condities opgeven wanneer iets wel/niet zichtbaar moet zijn.

Als je zoekt op "verbergen" dan vind je veel topics hierover.

aangepast door hiker
toevoeging
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...