Ga naar inhoud
  • 0

Subresumé met berekeningsveld kan dat?


AlbertUrk

Vraag

Ik zit met een probleem ik heb eer layout met een subresumé om bepaalde waarde te laten zien dat gaat redelijk goed zeker als ik records heb die bij elkaar horen maar zodra ik er meer wil zien van verschillende dossiers gaat het mis. In de bijgaande schermafbeelding kun je zien wat ik bedoel.

De waarde max komt uit een andere tabel de waarde totaal is een resuméveld uit de huidige tabel. Nu wil ik in het gele veld laten zien. Het blauwe veld - het roze veld als resumé natuurlijk zodat er bij ieder dossier de juiste waarde komt. Zoals je nu kunt zien komen er waardes in die niet e maken hebben met de uitkomst van de berekening.

Nu is het een berekeningsveld wat "waarde Max - waarde Totaal" doet. Dat werkt dus niet, dus dacht ik in mijn simpelheid wellicht kan ik een resuméveld maken van het calculatieveld. Dat gaat dus ook niet. Hopelijk is duidelijk wat ik bedoel. Waar zit ik mis te denken?

Schermafbeelding 2021-06-08 om 21.57.44.png

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is je resumé-veld 'waarde Max' wel kloppend? op deze layout?

Zo ja, probeer dan een niet-opgeslagen calculatie-veld te maken met "GetSummary (resuméveld ; splitsveld)"

Splitsveld is het veld waarop gesorteerd is, en kan je eventueel met een calculatie aan verschillende sorteringen koppelen.

 

aangepast door Marsau
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...