Jump to content
  • 0

Achtergrondkleur tekst wijzigen - Filemaker Pro 17 Advanced

Archimedes

Question

Ik heb wellicht een eenvoudig probleem voor een routinier, maar dat ben ik niet.  Wanneer ik een stukje tekst selecteer in een bepaald veld (dus niet in de lay out-stand) en ik wil de tekst accentueren, dan gebeurt het dat ik de 'zwarte tekst' een achtergrondkleurtje geef.  Ik tik dan (wanneer het stukje tekst is geselecteerd) op 'T' bovenaan (blokje naast BOLD e.d.) en dan krijgt het geslecteerde stukje tekst een achtergrondkleurtje.  Bij mij staat die standaard op geel.  Vind dit een felle kleur en zou de kleur wensen aan te passen, maar weet niet hoe ik ik dit eenvoudig kan doen. Heb al wat gezocht maar niet gevonden!! Kan iemand me wegwijs maken aub?  Met dank.  Archimedes

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
17 minuten geleden, bigbadwolf zei:

Deze kun je niet wijzigen… dit is de highlight en werk net als vet of cursief. Dat is een standaardinstelling.

Je kunt wel de tekstkleur zelf aanpassen (icoon links van de T), maar niet selectief de achtergrond van een geselecteerde tekst (alleen het hele veld, of niets).