Ga naar inhoud
  • 0

Azure AD security groepen probleem accountnaam


rutgerm

Vraag

We hebben in Azure AD security groepen opgezet, voor een aantal gebruikers in de security groep, lukt het om zonder problemen in te loggen, voor een aantal niet.  Enkel als ik de gebruiker als user aanmaak via azure AD is er geen probleem.  Als ik de user account weghaal, kan de user niet inloggen hoewel hij in de security groep zit.

Ik stel vast als ik de Acces Log raadpleeg dat filemaker probeert in te loggen met accountnaam "voornaamachternaam" ipv de Azure accountnaam voornaam.achternaam@domein.be.

In de acces log:

2022-11-07 11:15:39.947 +0100    Information    730    fms.domein.be    SECURITY: Client "xxxxxxxxxxxxx" single sign-on authentication failed on database "test.fmp12" using "voornaamachternaam [fmapp]".

In de event log:

2022-11-07 11:15:47.947 +0100    Warning    661    fms.domein.be    SECURITY: Client "xxxxxxxxx" authentication failed on database "test.fmp12" using "voornaam.achternaam@domein.be [fmapp]".

We hebben ook een lokale AD server draaien, die wordt niet gebruikt voor authenticatie maar ik heb een vermoeden dat de accountnaam voornaamachternaam uit de lokale AD server komt, zo zijn daar de oude windows accounts aangemaakt.

Iemande een idee hoe dit op te lossen of vanwaar die voornaamachternaam accountnaam vandaan kan komen, die wordt nergens gebruikt.

 

Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...