Ga naar inhoud

Minimaal benodigd budget


Misj

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik had een paar jaar geleden zelf, en met de hulp van dit forum 🙂, wat in elkaar gebokst voor mijn bedrijf en dit werkte prima.

Nu ben ik met pensioen en wil voor een vereniging weer een relatief simpele database maken, om de kosten te drukken heb ik wat geprobeerd met libre office base maar Filemaker was veel simpeler.

De vraag is nu wat is er nodig qua budget en licencies om met filemaker iets te kunnen ontwerpen dat nadien dan door veel ( ~200) leden online kan geraadpleegd worden.  Records moeten online ingevuld en gelezen kunnen worden door velen, ontwerpen door één.

We hebben een eigen server.

Alvast bedankt voor elke tip.

Misj

 

Link naar reactie

Ik vrees dat FileMaker een ietwat prijzig gaat worden om door 200 leden als read-only database te worden gebruikt.

Je kan misschien eens kijken om iets zoals mediawiki (de wikipedia software) te installeren, want zo te zien wil jij een mededelingenbord hebben. Bijna iedereen weet hoe ze een wiki moeten gebruiken en het zoekt erg gemakkelijk. Ik gebruik zelf wikimedia ook bij een paar van mijn klanten om informatie over hun maatwerk bij te houden én omdat het eenvoudig is te installeren en te onderhouden. 

Er zijn ook andere minstens net zo handige frameworks, die dezelfde functionaliteit bieden. Kijk bijvoorbeeld eens op https://www.proprofskb.com/best-wiki-software/ sommigen zijn gratis en anderen zijn betaald.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Let wel dat je ZELDEN 200 concurrent users zult hebben met 200 leden. Wij hebben Webdirect oplossingen draaien met 2000 'leden' die de max beschikbare gebruikers (licentie van 20 gebruikers) nooit haalt, sterker nog, zelden boven de 6 concurrent users komt... dit loggen we overigens netjes (voor zover dat kan).
Je zou je dus eerst nog een keer moeten afvragen hoeveel gebruiker er 'tegelijk' in je DB zullen zitten... ik neem aan dat niet elk lid de hele dag lekker in je oplossing zit.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...