Jump to content
  • 0

Uitgebreid zoeken en beperken

AlbertUrk

Question

Posted

Vrienden,

ik kom niet uit een zoekopdracht, ik heb een bestand met periodes bijvoorbeeld 2023-5 dit staat voor mei 2023

Nu moet ik de records zoeken met heel veel voorwaarden maar uiteindelijk wil ik mijn zoekopdracht beperken of uitbreiden zodat alles voor en in de huidige periode gevonden wordt en alles wat later is niet. (zie afbeelding) Het lukt mij wel om de maand juni eruit te halen maar de maand december van het vorige jaar verdwijnt dan ook en dat is niet de bedoeling

En als ik zeg zoek alles wat kleiner of gelijk is dan de huidige periode dan wordt dus juni niet laten zien maar ook de records van vorig jaar zijn weg. (afbeelding 2)

Let wel ik heb meerdere zoekopdrachten en uiteindelijk houd ik het lijstje uit afbeelding 1 over maar het onderste record moet er ook nog uitgefilterd worden omdat dit groter is dan de huidige periode 2023-5

Ik begrijp dat het wat lastig is uit te leggen maar ik kan het bestand niet delen daarin zit te veel informatie (privé) 

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb kunnen maken

Afbeelding 2.png

afbeelding 1.png

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Je vraag is niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat het fout gaat omdat je geen 0 voor de maand hebt, ėn waarschijnlijk is je periode veld een nummer ipv een veld, als je dan zoekt op <2023-5 dan zoek FM op <20235  en dan is 202212 groter. 
de oplossing is om de maanden onder de 10 van een voorloop nul te voorzien, dan wordt het 202305 en dat is groter dan 202212. 

Je kunt de voorloop nul toevoegen met de volgende formule  Year( datumveld ) & “-“ & Right( “0” & month( datumveld ) ; 2 )

• 0
Posted
12 uren geleden, Infomatics zei:

Je vraag is niet helemaal duidelijk, maar ik vermoed dat het fout gaat omdat je geen 0 voor de maand hebt, ėn waarschijnlijk is je periode veld een nummer ipv een veld, als je dan zoekt op <2023-5 dan zoek FM op <20235  en dan is 202212 groter. 
de oplossing is om de maanden onder de 10 van een voorloop nul te voorzien, dan wordt het 202305 en dat is groter dan 202212. 

Je kunt de voorloop nul toevoegen met de volgende formule  Year( datumveld ) & “-“ & Right( “0” & month( datumveld ) ; 2 )

Soms voel ik me echt zo dom!! Maar idd dit is de oplossing dus je vermoeden was goed en het probleem voor mij opgelost

Bedankt  :)