Ga naar inhoud
  • 0

Shared hosting FM 11.


peerke

Vraag

Ooit vanaf 2002 heb ik een database gebouwd voor een jachthaven. Later is daar nog een tweede bijgekomen. Daar is aan gesleuteld en verbeterd. Sinds een jaar of tien draaien die databases onder shared server fm 11 bij Triple8 in Londen. Zonder problemen en vlot. De clients zijn windows computers en die draaien nog gemakkelijk fm 11. Nieuwe functionaliteit is niet nodig en daarom ook nieuwe versies niet. Nu heeft Tripple8 twee dagen geleden zonder aankondiging de fm 11 servers in europa gestopt en de databases overgezet naar LA. Gevolg is een bijna onwerkbare vertraging in de werking. Erg onhandig midden in de zomer voor een jachthaven.

Het is oud spul, dat weet ik. Er komt een moment dat ze om moeten, dat weet ik. Maar omdat er geen enkele nieuwe functionaliteit nodig is, is dat enkel voor het in de lucht houden van een werkende database nogal zondegeld.

Weet iemand een andere filemaker host die shared hoasting heeft voor fm 11 en er ook ervaring mee? Misschien is het uitstel van executie maar het komt nu slecht uit.

Als alles uiteindelij opgewaardeerd moet worden naar de fmcloud, heb ik ook hulp nodig, maar daarover later.

Drie database, max 5 users op verschillende locoties en totaal max 400 mb database.

P.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verrassend dat het überhaupt nog bestond!

Shared hosting mag al een tijdje niet meer, al zijn er uitzonderingen op. Een nieuwe hosting provider zal voor jou een server-instantie inrichten.

FileMaker cloud is ook een optie, of je richt een eigen (Linux) server in (al dan niet met hulp).

Wellicht kan je zelfs kiezen voor lokaal gebruik en bestandsdeling, maar stabiel en veilig is dat niet.

Ik denk dat de conversie (fp7 naar fmp12) weinig voorstelt.

Link naar reactie
  • 0

Dank je,

Shared hosting kan nog tm FM 16. Ze hebben bij Triple8 in Duitsland nog shared FMS 14 draaien. Met vier licenties FM 12-16 zou dat ook een oplossing zijn maar die heb ik niet. Eigen server is geen optie. Ze hebben daar de kennis niet voor. Bestandsdeling is niet handig. Dat zou verwarring geven omdat de databases soms samenwerken en soms niet. Ook zitten de gebruikers op een verschillende locatie achter een eigen router. UIteindelijk zal alles wel naar recent moeten maar voor nu zoek ik nog een oplossing.

 

gr, P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...