Jump to content
  • 0

Wie herkent dit probleem?

Faay

Question

Beste goeroes,

In een tabel heb ik een nummeriek veld: "amount". Date format: currency - fixed decimals 2, currency: euro en system setting aan.

Daar vul ik getallen in met- en zonder cijfers achter de komma. Geen probleem

Als ik een calculatieveld maak met Sum(amount) dan krijg ik dat goed terug.

Echter in een grafiek, delimited data,  wordt het totale bedrag vertienvoudigd. Als ik daarna de bedragen in amount (waar decimalen achter de komma staan) aanpas naar ronde bedragen (dus alleen voor de komma) dan geeft de grafiek de juiste stand weer. 

In de grafiek heb ik de y as gewoon op number, 2 fixed decimalen en system setting staan.

Kent iemand dit probleem, of liever nog een oplossing?

Alvast bedankt voor de moeite

Rob

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
4 hours ago, Faay said:

nummeriek veld: "amount". Date format: currency - fixed decimals 2, currency: euro en system setting aan

Zoals ik dit lees staat het op de lay-out met 2 decimalen… rekenkundig gaat hij wel uit van de ‘ruwe’ data, dus alle cijfers achter de komma.

Ik herken het probleem niet, maar het lijkt wel op een komma-punt-probleem. Jij denkt dat hij een komma als decimaal gebruikt, maak daar is hij het mogelijk niet mee eens en verwacht een punt als decimaalscheiding…

Zonder data/voorbeeld is dit lastige uit te pluizen.