JMG Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Hoi, Ik heb een formulier, een orderbon, waarin een portaal met artikels die bij de orderbon behoren. Nu wil ik een selectie maken van enkele portaalrijen door deze aan te duiden met een checkbox. Dit stelt geen probleem. Echter wil ik enkel en alleen de geselecteerde rijen (records) afdrukken of weglaten in een rapport. Ik kom er hier niet uit. Kan iemand mij helpen met een voorbeeld of advies geven. Alvast dank. Quote
Marsau Posted December 11, 2024 Posted December 11, 2024 Maak een print lay-out op basis van de orderregels. Maak een scriptje met ‘ga naar gerelateerde record’. Alleen gerelateerde tonen. Je kan daarna evt de set beperken tot de aangevinkte. daarna pdf maken of afdrukken. Over het algemeen zijn de vinkjes een slecht idee voor multi-user systemen. Je kan hier andere methodes toepassen om de selecties persoonlijk te houden. Quote
JMG Posted December 11, 2024 Author Posted December 11, 2024 Dag Marsau, Ik ben nog niet zo goed thuis in Filemaker en leer met veel vallen en opstaan... In dit geval hier, zou u mij op weg kunnen helpen met het scriptje of eventueel met een voorbeeldje? Thanks Quote
JMG Posted December 12, 2024 Author Posted December 12, 2024 Hallo, Ik heb mijn probleem kunnen oplossen. Dank voor de tips. Quote
Recommended Posts