EricJ Posted October 19, 2004 Share Posted October 19, 2004 In een inventaris dBase met computerspulletjes geef ik een zoekopdracht op een tekstveld. Het gezochte woord is "computer". FileMaker vind vervolgens keurig alle computers maar ook "computermuizen". Maw. het woord computer is een gedeelte van het woord computermuizen! Als ik echt alleen computers wil vinden, hoe ga ik dan het beste te werk?? Volgens mij komt hier misschien wel het begrip "omit" om de hoek kijken, maar daar begrijp ik helaas nog steeds niets van. Graag jullie hulp. EricJ Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 zoeken op ==computer ipv computer omit wil zeggen : weglaten : laat alle records weg die voldoen aan dit criteria. Quote Link to comment
Question
EricJ
In een inventaris dBase met computerspulletjes geef ik een zoekopdracht op een tekstveld. Het gezochte woord is "computer".
FileMaker vind vervolgens keurig alle computers maar ook "computermuizen".
Maw. het woord computer is een gedeelte van het woord computermuizen! Als ik echt alleen computers wil vinden, hoe ga ik dan het beste te werk??
Volgens mij komt hier misschien wel het begrip "omit" om de hoek kijken, maar daar begrijp ik helaas nog steeds niets van.
Graag jullie hulp.
EricJ
1 answer to this question
Recommended Posts