Jump to content
  • 0

Foto album

mikezwet

Question

Hallo,

Ik ben bezig een foto album te maken in file maker. De structuur heb ik helemaal in orde. Er word op een knop geklikt "Nieuw album" waarna er een nieuwe album naam moet worden ingevoerd, in dit album kan worden gekozen om nog een foto toe te voegen aan dit album. Deze foto krijgt dezelfde album naar waardoor alle foto's met dezelfde album naam getoont worden wanneer hierop gezocht word.

Vraag: Ik zit echter met het probleem dat elke album naam ergens te kiezen moet zijn. Ik dacht zelf aan een keuze lijst maar misschien kan dit ook nog anders. Over portalen weet ik niet zoveel :oops: dus weet niet wat hiermee de mogelijk heden zijn. Misschien hebben jullie hierover wat tips..........

Ik zit met nog wat puntjes waarvan ik niet precies weet hoe ik dit moet uitvoeren maar daarmee ga ik eerst zelf nog even aan de slag.

Alvast bedankt, Groetjes, Mike[/u]

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Ik dacht zelf aan een keuze lijst maar misschien kan dit ook nog anders.

Dat is veruit het eenvoudigst.

Ik neem aan dat je een tabel "albums" hebt waarin zich alle "unieke" albumnamen bevinden. Maak een waardelijst op basis van de veldinhoud albumnaam en gebruik die lijst wanneer je een naam moet invoeren bij je nieuwe record.

• 0

Ja inderdaad, gewoon een knopje met "foto toevoegen aan album" zodat nieuw record word gemaakt met automatisch de naam van het album. Ook een knopje met nieuw album.

Ik zit echter meer met het probleem dat er een funtie in moet komen waarin je foto's kan printen met bijv 4 foto's op 1 a4-tje of 8 foto's op 1 a4-tje terwijl 1 record 1 foto bevat. Weet iemand hier een oplossing voor?[/u]