Jump to content
  • 0

SMS-en

Organeduc

Question

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Ik denk het wel.

Via een Unix commandline kun je het doen, dus denk ik wel dat je via via FM iets kunt laten aansturen voor de SMS....

Via een webpage kun je gratis SMS versturen. 't Is nu maar zaak om die technologie achter de schermen te pakken te krijgen....en via bv een 'Velpon' systeem aan FM te plakken....

My 0.002 centavos echter :lol:

Edited by Guest
  • 0

Als je kan bellen, kan je idd ook smsen...

Op kantoor gebruiken we dat ook (weliswaar in FMP5)... door middel van een Applescript en een SMS programma die inbelt direct bij de provider (Proximus) en daar een SMS doorstuurt.

Anderzijds moet het ook mogelijk zijn om met een of andere plugin (Troi Serial?) commando's naar een modem/GSM door te sturen in Fmp die dan een SMS maakt en stuurt naar de bestemmeling ...

SMS inlezen uit een GSM in Filemaker heb ik al gedaan en is redelijk makkelijk via AT commando's.

Livio

• 0

Je kunt ook gebruik maken van de diensten van Mollie, het bedrijf van Adriaan Mol (de beheerder van MacOSX.nl). Via deze dienst kun je bijvoorbeeld m.b.v. een HTTP-request SMS-jes versturen, maar ook via mail behoort tot de mogelijkheden. Wijzelf gebruiken het om een berichtje te krijgen wanneer er een server niet naar behoren reageert, i.c.m. WhistleBlower.