eurotouring Posted December 10, 2004 Share Posted December 10, 2004 kan ikbepaald veldgegevens naar een andere database met een script zonder dat er een relatie is tussen de twee databases. ga naar veld x (database1) kopieer veld x (database1 ga naar database 2 ga naar veld y plakken veld x indien ik dit in een scriptstap zet wordt er altijd naar een relatie gevraagd. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 10, 2004 Share Posted December 10, 2004 indien ik dit in een scriptstap zet wordt er altijd naar een relatie gevraagd. Niet als je Copy en Paste gebruikt. Welke scriptstap gebruik je hiervoor ? Quote Link to comment
0 eurotouring Posted December 10, 2004 Author Share Posted December 10, 2004 kopieren en plakken ik zal het voorbeeld duidelijker formuleren: Mijn autocar vertrekt op 12-12 naar Keulen kerstmarkt 1 dag ik gebruik CC calender om al mijn ritten te laten zien in maandvorm. Ik wil dus in CC calender op 12.12 de bestemming laten zien : Keulen Mijn autocar vertrekt op 13.12 naar Zwarte Woud 4 dagen Ik wil dus in CC calender laten zien: 13.12 zwarte woud 14.12 zwarte woud 15-12 zwarte woud 16-12 zwarte woud Ok heb vroeger een voorbeeld gehad van iemand maar ik vind dit veel te omslachting. Ik wil gewoon datum en bestemming kopieren naar CC Calender indien het voor 1 dag is Ik wil gewoon datum + 1 en bestemming kopieren indien het een 2-daagse is Ik wil gewoon datum +2 en bestemming kopieren indien het een 3-daagse is. moet dit zelf kunnen laten runnen met een scriptje. Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted December 10, 2004 Share Posted December 10, 2004 Je script zou er ongeveer alsvolgt kunnen uitzien : Copy(veld A) // zorg dat het veld op de layout staat Open(bestand B) GoToLayout (...) // ... = de naam van de layout Paste(veld B) // zorg dat het veld op de layout staat. Hier heb je dus geen relaties voor nodig. Quote Link to comment
0 eurotouring Posted December 10, 2004 Author Share Posted December 10, 2004 ok dit kan dus met 2 scripts: kopieer datum in database 1 en plak datum in database 2 maar nu moet ik nog de inhoud van het veld bestemming bij de juiste datum krijgen en dat kan dus niet zonder relatie denk ik Quote Link to comment
Question
eurotouring
kan ikbepaald veldgegevens naar een andere database met een script zonder dat er een relatie is tussen de twee databases.
ga naar veld x (database1)
kopieer veld x (database1
ga naar database 2
ga naar veld y
plakken veld x
indien ik dit in een scriptstap zet wordt er altijd naar een relatie gevraagd.
4 answers to this question
Recommended Posts