eurotouring Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 ik verlaat een beppald record vb 2385 en ga via een script iets doen in een andere database bij terugkeer naar 1ste database wil ik graag terig in record 2385 komen. hoe doe ik dit precies. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted December 13, 2004 Share Posted December 13, 2004 Plaats bij het verlaten van het record het recordID en eventueel het veldID in een global. In de 'terugkeerscript' verwijs je naar die waarde(n) Quote Link to comment
0 eurotouring Posted December 13, 2004 Author Share Posted December 13, 2004 dit is met commando get(field) denk ik maar wat is dat in het nederlands Quote Link to comment
0 rmw Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 Nee, het is de berekening Status (CurrentRecordID) of Status (HuidigRecordID) uit de status functies waarmee het interne recordID van FM wordt opgevraagd. GetField(fieldname) haalt de inhoude van het opgegeven veld op. HTH rmw Quote Link to comment
0 Sanne Posted December 14, 2004 Share Posted December 14, 2004 Eurotouring, naast het aantal spel/typfouten in je posting, valt mij iets anders op. Als ik een database op record 2385 verlaat, om via een script in andere databases iets te doen en ik kom weer terug naar de oorspronkelijke database: dat stà ik nog steeds op record 2385. Dus mijn belangrijkste vraag is: waarom is de set van records veranderd wanneer jij terugkeert in je eerste database? Is de set van records niet veranderd, en wil je - na uitvoering van scripts in andere databases - eenvoudig terug naar je oorspronkelijke database, dan voldoet het om als laatste scriptstap "Ga naar layout(origineel)" op te nemen in het script wat je start op het moment dat je op je oorspronkelijke record zit. _____________________________ Globaal gesproken, als de set van records verandert en je wilt weer terug naar een oorspronkelijk record, is het eerste wat je doet als het script wordt gestart: - met de Set Field-scriptstap het record-ID apart zetten in een globalveld Ikzelf gebruik daar nooit het "Status(CurrentRecordID)" voor: dat is bij mij niet nodig omdat ik er voor zorg dat elk record in een van de velden een uniek gegeven heeft, bijvoorbeeld een serienummer, een klantcode of iets anders. Dat is de waarde die ik dan apart zet in een global. Vervolgens wordt de rest van het script uitgevoerd. Kom je weer terug in je oorspronkelijke database en wil je terug naar je oorspronkelijke record, dan neem je de waarde die apart staat in de global. Die gebruik je om je oorspronkelijke record weer terug te vinden. En dat kun je op - grofweg - 2 manieren doen: - via een interne relatie (van de global naar het recordveld) - via een zoekmodus-stel-veld-in-op-global-vind-constructie Quote Link to comment
0 Sanne Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 Eurotouring, in het kader van het effectiviteitsonderzoek: is dit nog gelukt? Of heb je andere suggesties nodig? Het is fijn wanneer mensen vragen stellen, en andere mensen nemen de moeite om te antwoorden, dat men ook laat weten hoe het is afgelopen … Quote Link to comment
0 eurotouring Posted December 15, 2004 Author Share Posted December 15, 2004 ik ben zo druk aan het rijden met de autocar ( tijd van kerstmarkten in duitsland) dat alles tussendoor gebeurt en bij mondjesmaat, hopelijk na het week end mer tijd om dit goed ui te testen, ben ook ook met verschillende zaken bezig in mijn bestand dus gebruik ik mijn verstand u hoort er nog van Quote Link to comment
0 Sanne Posted December 15, 2004 Share Posted December 15, 2004 Ah, ik zie dat ik ook wel erg snel was met informeren naar de stand van zaken. Doe rustig aan, hou je "ogen op de weg" ! Maar het is leuk als je laat weten hoe het afloopt. Quote Link to comment
0 AvD Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 Nog wat vijgen na Pasen: http://www.avd-ci.be/tip038.htm. Quote Link to comment
0 AvD Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 dit is met commando get(field) denk ik maar wat is dat in het nederlands Voor de vertalingen van de FileMaker terminologie: http://www.avd-ci.be/tip143.htm Quote Link to comment
0 eurotouring Posted December 19, 2004 Author Share Posted December 19, 2004 Sanne, is volledig gelukt ik kom dus elke keer terug in mijn record dat ik zonet verlaten heb, kopieer de benodige velden naar appointments, keer terug naar record , kopieer weer enz totdat alle info gekopieerd is. Dit doe ik dus wel elke keer manueel met aparte scripts. Ik heb nog nooit geen if then else script gemaakt en zou zoiets willen proberen om dit kopieerproces onder 1 script te zetten. vb: If if veld datum1 is gevuld dan voer script datum1 uit if veld veld datum 2 is gevild dan voer script datum2 uit als veld datum 3 NIET gevuld is dan stoppen en terug naar oorspronkelijk record. wie kan mij op weg helpen francois Quote Link to comment
0 JeanWM Posted December 19, 2004 Share Posted December 19, 2004 Een herhalend copieerproces, zoals je het hier uitlegt, wijst voor mij op een niet helemaal gezonde db-structuur. Kun je even uitleggen wat en waarom je copieert.... Quote Link to comment
0 eurotouring Posted December 20, 2004 Author Share Posted December 20, 2004 dit is een tevens van mijn posting inhoud veld kopieren van een week geleden. Zal proberen kort uit leggen: Database INFO: Opdrachtnr: klant: datum: bestemming: Relatie op basis van Opdrachtnr naar database RITGEGEVENS via portaal in database INFO: Ritgegevens bevat: Nummerplaat Chauffeur Aantal dagen van de reis Uren chauffeurs Kilometerstanden prijs enz allemaal specifieke gegevens over de reis per bus. Dikwijls kan de opdrachtnr maar 1 bus zijn(vb vrouwengilde maakt uitstap met 1 bus) maar het kan ook gebeuren dat het meerdere bussen zijn(vb schoolreis met 6 bussen naar dezelfde bestemming) Dikwijls kan het zijn dat de opdracht slechts 1 dag is, maar het kan ook een reis zijn van meerdere dagen. Nu heb ik het zo gemaakt dat ik via een berekening de reisdatums creeer en via een script de eventueel diverse reisdatum copieer naar de database appointments van CC Calender. Dit gebeeurt nu nog wel met een aparte scripte per reisdatum. vb kopieer reisdatum 1 kopieer reisdatum 2 zo tot reisdatum 9 als het een 10-daagse reis is. Werkt perfect heb controle lampjes ingebouwd om te zien of het kopieren gebeurt is. De laatste vraag was eigenlijk. De diverse scripts te laten runnen in 1 script met diverse subscripts. Quote Link to comment
0 JeanWM Posted December 20, 2004 Share Posted December 20, 2004 In CC Calendar kun je toch de "repeating events function" daarvoor gebruiken ? Quote Link to comment
0 eurotouring Posted December 21, 2004 Author Share Posted December 21, 2004 soms is toch beter om zelf ook de controle te houden over gegevens die moeten verwerkt worden. Werkt prachtig dus voor mij ok toch bedankt Quote Link to comment
Question
eurotouring
ik verlaat een beppald record vb 2385 en ga via een script iets doen in een andere database bij terugkeer naar 1ste database wil ik graag terig in record 2385 komen.
hoe doe ik dit precies.
14 answers to this question
Recommended Posts