Jump to content
  • 0

Importeren vanuit Excel

EricJ

Question

Weet iemand hoe je kunt importeren vanuit Excel en daarbij velden in Excel koppelt aan specifieke FileMaker-velden.

Voorbeeld:

De gegevens in Excel die staan in het veld A5 wil ik laten binnenlopen in FileMaker in veld: Naam1.

De gegevens in Excel die staan in het veld A6 wil ik laten binnenlopen in FileMaker in veld: Naam2.

De gegevens in Excel die staan in het veld C7 wil ik laten binnenlopen in FileMaker in veld: Naam3, etc.

Graag een reactie,

EricJ

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

EricJ,

even voor alle duidelijkheid :

Vanuit Excel wordt iedere kolom (A,B, ....) een veld in Filemaker wanneer je importeert.

Iedere rij in Excel (1,2,....) wordt een record in Filemaker na import.

Wat jij nu vraagt, is om gegevens uit verschillende "records" te importeren in één record van Filemaker. Want A5, A6 en C7 zijn voor Filemaker namelijk 3 verschillende records ...

Is het dit wat je wil bereiken ?

• 0

Even mijn probleem verduidelijken.

Ik stuur verschillende personen een Excel bestand met daarop velden die moeten worden ingevuld.

Bijvoorbeeld: Bij A6 vullen ze gegeven-1 in.

Bij B25 vullen ze gegeven-2 in, etc.

Deze bestanden krijg ik terug per mail en nu wil ik de ingevulde gegevens per persoon laten binnenlopen. Dus in mijn FMP dBase heeft elk persoon een eigen record. Op de layout komen de velden voor die moeten corresponderen met gegeven-1, gegeven-2 etc.

EricJ

• 0

(-- Zo zou ik het kunnen aanpakken. --)

Maak in Excel een tweede werkblad, waar je de gegevens die je nodig hebt, in de eerste regel verzamelt (kan met de functies van Excel).

Importeer het 2e werkblad in FileMaker (ik zou dat zelf via een tussentabel of hulptabel doen, waarmee je een soort van invoer-controle kunt houden).

Met een FileMaker-script zorg je dat de gegevens op de goede plek komen.

Voilà!