Jump to content
  • 0

Refresh probleem in gerelateerde Radio button's

zorro

Question

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb 2 popup listen die aan elkaar gerelateerd zijn.

Indien in eerste popup list "nummers" aangeduid is zal in het tweede verschillende nummers kunnen gekozen worden

Indien ik "Letters" aanduid in eerst zullen zal de keuzen veranderen in letters

Alles werkt perfect als het een popup list is. Nu verander ik deze in Radio buttons en wat merk ik . Ik moet in het veld van het tweede menu klikken vooraleer deze aangepast wordt. Is er een mogelijkheid om dat te omzeilen , dus bij elke klik in het eerste popup menu zou het tweede moeten herberekend worden.

Is dat mogelijk

Mvg

Z

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Is het niet eerder zo dat je het veld moet verlaten hebben vooraleer de update gebeurt ?

Om één of andere reden gaat het in deze layout enkel als ik erin klik.

In andere layout waar ik soortgelijke operatie heb doorgevoerd gebeurd de gefresh als ik eruit klik.

Ja ik gebruik ook liever scripts maar een script wordt geactiveerd via een knop of door uit verld te klikken ( Sent-event plug in). Ik wil net operaties doen zonder extra kliks te moeten uitvoeren. Dus soort van automatische refresh na het aanklikken van een keuze.

Mvg

Z

• 0
Om één of andere reden gaat het in deze layout enkel als ik erin klik. In andere layout waar ik soortgelijke operatie heb doorgevoerd gebeurd de gefresh als ik eruit klik.

Kijk je tabvolgorde eens na. Bij de Sent-event plugin moet er minstens één veld in de tabvolgorde staan.

Ja ik gebruik ook liever scripts maar een script wordt geactiveerd via een knop of door uit verld te klikken ( Sent-event plug in). Ik wil net operaties doen zonder extra kliks te moeten uitvoeren. Dus soort van automatische refresh na het aanklikken van een keuze.

Klikken moet je toch, dus je zou kunnen overwegen om scripts te plaatsen boven de radiobuttons ... bij een beperkt aantal keuzes is dat goed doenbaar.

• 0

Klikken moet je toch, dus je zou kunnen overwegen om scripts te plaatsen boven de radiobuttons ... bij een beperkt aantal keuzes is dat goed doenbaar.

Ik heb hier toch nog een vraag over.

Als ik knoppen boven radiobutton zet en in het veld van de radiobutton klik dan verdwijnen de knoppen, dan moet ik weer eerst en ander veld klikken om de buttons terug te zien.

Hoe moet ik het aanpakken om scripts boven radio buttons te zetten?

Mvg

Z

• 0

Zorg ervoor dat je geen toegang geeft tot het veld zelf. Daarna maak je een rechthoekje zonder lijn en vulling, daar hang je het script aan, en die rechthoek (= nu een knop geworden) plaats je precies boven iedere radiobutton. Heb je dus vijf keuzes, plaats je 5x die rechthoek, al dan niet met telkens een ander script ...

• 0

Beste Rony,

Ik wou toch even melden dat ik het refresh probleem "opgelost" door af te stappen van radiobuttons en via portaals te werken.

De eerste portaal sorteert de tweede, de tweede sorteert de derde en zo verder.Dit vergt minder werk en is veel gemakkelijker aanpasbaar.

Mvg

Z

• 0
Ik wou toch even melden dat ik het refresh probleem "opgelost" door af te stappen van radiobuttons en via portaals te werken.

De eerste portaal sorteert de tweede, de tweede sorteert de derde en zo verder.Dit vergt minder werk en is veel gemakkelijker aanpasbaar.

Zo doe ik het meestal ook als het enigzins kan.

Maar soms kan het echt niet anders, en dan moet je de aangehaalde kunstgrepen uithalen.