Duckie Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Hallo jongelui! Ik gebruik de volgende formule om aan de hand van een opgegeven weeknummer en jaartal de maandag van die week te berekenen: Date(1;1;globaal jaar) + 7 * (globaal weeknummer-1) - (DayofWeek(Date(1;1; globaal jaar)) -2) Dit levert voor week 1 van 2005 de datum 27-12-2004 op, waar ik (net als de rest van Europa) graag 03-01-05 wil zien. Ergens moet er dus een WeekOfYearFiscal aan te pas komen, maar waar is de 64000 gulden vraag... Iemand suggesties? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Duckie, duik eens als een eend in de archieven: kop naar beneden en goed snuffelen Deze problematiek is vorige week nog aan bod gekomen in het FM 6 forum. Quote Link to comment
0 Duckie Posted January 11, 2005 Author Share Posted January 11, 2005 De threads over de weeknummers had ik inderdaad al gelezen, dat is echter het probleem niet. Om het te verduidelijken: De gebruiker voert een weeknummer en jaartal in en krijgt vervolgens zijn 'werkbriefje' voor de gekozen week te zien. Daarbij wordt de datum van maandag berekend met bovenstaande calculatie, de rest van de datums wordt daar weer van afgeleid. De uitkomst moet dus zijn de maandag van de week op basis van de "Europese norm" in plaats van de Verenigde Staatsse... Quote Link to comment
0 Duckie Posted January 11, 2005 Author Share Posted January 11, 2005 Mag ik m'n eigen voorzet ook nog inkoppen: If(DayofWeek(Date(1;1;globaal jaar)) <= 5 ; Date(1;1;globaal jaar) + 7 * (globaal weeknummer-1) - (DayofWeek(Date(1;1;globaal jaar)) -2) ; Date(1;1;globaal jaar) + 7 * (globaal weeknummer-1) - (DayofWeek(Date(1;1;globaal jaar)) -2) + 7 ) Achteraf toch nog niet zo ingewikkeld... tnx PeeBees Quote Link to comment
0 rmw Posted January 12, 2005 Share Posted January 12, 2005 Duckie, Je verwijst ergens anders zo mooi naar de lijst met customfunctions van Brian Dunnings. Daar staat een functie tussen die het gevraagde voor je uitrekent. Inclusief zondag of maandag als eerste dag. rmw Quote Link to comment
0 Duckie Posted January 13, 2005 Author Share Posted January 13, 2005 Je verwijst ergens anders zo mooi naar de lijst met customfunctions van Brian Dunnings. Daar staat een functie tussen die het gevraagde voor je uitrekent. Inclusief zondag of maandag als eerste dag. Mooi Mooi! Deze was echter nog 'oldschool' voor de zes, dus niet volledig verspilde tijd Quote Link to comment
Question
Duckie
Hallo jongelui!
Ik gebruik de volgende formule om aan de hand van een opgegeven weeknummer en jaartal de maandag van die week te berekenen:
Dit levert voor week 1 van 2005 de datum 27-12-2004 op, waar ik (net als de rest van Europa) graag 03-01-05 wil zien.
Ergens moet er dus een WeekOfYearFiscal aan te pas komen, maar waar is de 64000 gulden vraag...
Iemand suggesties?
5 answers to this question
Recommended Posts