Jump to content
  • 0

Grafieken en FM7

zorro

Question

Ik zou graag grafieken maken met bepaalde waarden van mijn database.

Ik heb in het archief zitten neuzen en heb wel een oplossing gevonden. Deze zou via MS Excel gaan en via Macro's die de grafiek samenstellen.

Nu mijn vragen:

1) Is deze methode nog "up to date" ( topic dateerde van 2003 en filemaker 6)

2) Een Macro maken is geen probleem , ik stel me enkel de vraag hoe kan je via die macro MS Excel sluiten en de grafiek in de juiste contianer importeren in filemaker .

3)Is het niet erg traag om excel te openen vanuit FM , macro te runnen en terug te importeren?

Heeft er iemand hiermee ervaring ?

Mvg

Z

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Voor alle duidelijkheid : deze functie is geen standaard FM-functie, maar een custom-functie.

NB : custom-functies kunnen door iedere FM7-client gebruikt worden, maar kunnen enkel aangemaakt, bekeken en gewijzigd worden door een FM7-developer client

Als ik het goed begrijp kan Filemaker Pro 7.0 deze functie niet aanmaken... Ik moet daarvoor FM developer kopen of deze functie bij iemand aanmaken die FM developer bezit?

Heeft elke versie van FM developer deze functie?

Mvg

Z

• 0

Ik heb even zitten neuzen in de custom functie van FM developer 8O .

Een grafische functie in elkaar boksen is echt niet eenvoudig, ik heb even naar het voorbeeld van eddrub gekeken.Dat kan ik onmogelijk zelf in elkaar steken. Is er ergens een manier om dat te leren ( handboek, want in FM 7.0 bible/handleiding staat daar niets van in). Of is het verloren moeite om het proberen te leren en is het beter om Chartmaker van Brian Dunning aan te kopen? Hier is wel een bug als FM v3 geïnstaleerd is :cry:

Mvg

Z

• 0

Kan er iemand mij zeggen waarom dat mijn nagebootste versie van bargraph niet werkt.

Ligt het aan mijn fonts ( geposte versie van eddrub werkt bij mij wel maar de mijn niet )?

Indien het aan de fonts ligt waar zou ik die "ヒラギノ明朝 Pro W3" font kunnen vinden. Als ik dit zoek in google, vind ik allemaal Japanse sites...

Mvg

Z

testbargraph.zip

• 0
Hoe krijg ik nu die custom functie in m'n eigen database en is deze dan in een runtime versie ook bruik/zichtbaar?

Custom functions kan je enkel aanmaken met een Developer Versie van Filemaker.

Gebruiken kan je ze met iedere versie van Filemaker (Client, Developer, Runtime).

Maar ik heb een voorbeeldje (die hierboven) waar een aantal customs in zitten, hoe krijg ik die in m'n eigen database? (ze staan er namelijk nog niet in) :wink: